Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου

Επίκουρος Καθηγητής | Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ

Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου | Επίκουρος Καθηγητής | Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ

Επικοινωνία

210 368 8380

Ιπποκράτους 33,106 80, Aθήνα

O Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου είναι Ψυχολόγος, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Σχολή Επιστημών της Αγωγής (Π.Τ.Δ.Ε.). Έχει βασικά πτυχία στην Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές (M.Ed., M.Phil., Ph.D) στο University of Manchester της Μ. Βρετανίας και έχει επίσης εκπονήσει δεύτερη διδακτορική διατριβή με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών στο School of Management του Πανεπιστημίου UMIST της Μ. Βρετανίας. Έχει συνεργαστεί ως μεταδιδακτορικός ερευνητής με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διατελέσει: Διευθυντής του Οργανισμού «Επάνοδος» του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διευθυντής του Εργαστηρίου Λογοθεραπείας του Π.Τ.Δ.Ε. - ΕΚΠΑ, Ειδικός σύμβουλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), Συντονιστής του κλάδου της Οργανωσιακής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, Αντιπρόεδρος του Συλλόγου των Ελλήνων Αποφοίτων του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ της Μ. Βρετανίας κ.ά. Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και ερευνητικών κέντρων και κριτής σε επιστημονικά περιοδικά (ελληνικά και διεθνή).

O Α.-Σ. Αντωνίου έχει συμμετάσχει και συντονίσει ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υγείας, Εργασίας και ξένους φορείς και πανεπιστήμια. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα κατά βάση εστιάζονται σε θέματα που αφορούν: ψυχολογία ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οργανωσιακή ψυχολογία και συμπεριφορά, εκπαιδευτική ψυχολογία, σχολική κουλτούρα και διαμόρφωση εκπαιδευτικού κλίματος, αποτελεσματική επικοινωνία και παράγοντες ψυχικής υγείας/ευεξίας στο χώρο της εκπαίδευσης. Έχει διδάξει/διδάσκει επίσης σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών (όπως Ιατρικής και Φιλοσοφικής Σχολής), του Πάντειου Πανεπιστημίου, της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, της ΑΣΠΑΙΤΕ κ.ά. Έχει πραγματοποιήσει άνω των 200 ανακοινώσεων σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια.

Οι δημοσιεύσεις του περιλαμβάνουν:

α) άρθρα σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά με κριτές (π.χ.  Journal of International Business Studies, Work and Stress, Journal of Managerial Psychology, Journal of Business Studies    Quarterly, Applied Psychology: An International Review, Psychology, Central European Journal of Public Health, International Journal of Special Education, Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, κ.ά.),

β) αυτοτελείς μονογραφίες (όπως «Ψυχολογία ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», «Χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά», «Εργασιακό στρες») και

γ) κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους (ελληνικούς και διεθνείς).

Έχει την επιστημονική επιμέλεια και μετάφραση άνω των 30 βιβλίων ψυχολογικού, παιδαγωγικού, ιατρικού και φιλοσοφικού περιεχομένου καθώς και κεφαλαίων και λημμάτων σε έγκριτες διεθνείς ιατρικές εγκυκλοπαίδειες. Έχει τέλος την επιστημονική επιμέλεια -8- διεθνών τόμων με τον καθηγητή του Manchester Business School (UK), Sir Cary Cooper και τους διαπρεπείς καθηγητές C. Spielberger, M. Eysenck, R. Burke και B. Kirkcaldy.

Βιβλία

Προγράμματα στο E-Learning του ΕΚΠΑ

Σπουδές & Εξειδίκευση


  • Μεταδιδακτορικό (Pοstdoc), Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
  • Διδακτορικό (Ph.D) στην Ψυχολογία, Ιατρική Σχολή, Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, Μ. Βρετανία
  • Διδακτορικό (Ph.D) στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά και την Ψυχολογία της Εργασίας, Ερευνητικό Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πολυτεχνείου του Μάντσεστερ (UMIST)
  • Μάστερ Φιλοσοφίας (M.Phil.) στην Ειδική Αγωγή - Παιδαγωγική Ψυχολογία, Σχολή Αγωγής, Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, Μ. Βρετανία
  • Μάστερ Eκπαίδευσης (Μ.Εd.) στην Ειδική Αγωγή, Σχολή Αγωγής, Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, Μ. Βρετανία
  • Πτυχίο Φιλοσοφίας, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ
  • Πτυχίο Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ

Ακαδημαϊκοί Τίτλοι


  • Επίκουρος Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
  • Λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
  • Λέκτορας (επί συμβάσει) στο ΕΚΠΑ στη Φιλοσοφική Σχολή (Τμήμα Ψυχολογίας και Τομέας Φιλοσοφίας), στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και στην Ιατρική Σχολή

Διδακτορικό & Ερευνητικό Έργο


Ερευνητικά ενδιαφέροντα:

  • Ψυχικές διαταραχές, ευεξία και αγχώδεις διαταραχές παιδιών και εφήβων
  • Χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά-μαθητές υψηλής ευφυίας και ακαδημαϊκής επίδοσης
  • Πρόληψη και διαχείριση ψυχοκοινωνικού στρες κατά την παιδική και εφηβική ηλικία
  • Ψυχική υγεία εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) και ιατρικού προσωπικού
  • Ψυχοκοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα κατά την παιδική και εφηβική ηλικία
  • Οργανωσιακή ψυχολογία και συμπεριφορά στο χώρο της εκπαίδευσης
  • Ψυχολογία οργανωσιακής υγείας και επιχειρησιακή συμπεριφορά
  • Ηθικά ζητήματα σε διαφορετικά εργασιακά περιβάλλοντα

Διδασκαλία μαθημάτων:

Προπτυχιακό επίπεδο:

  • Κοινωνική ψυχολογία
  • Ψυχικές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες παιδιών και εφήβων
  • Οργανωσιακή ψυχολογία και συμπεριφορά στην εκπαίδευση
  • Ψυχολογία ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Ψυχολογία προσωπικότητας, ατομικών διαφορών και αποκλίσεων

Μεταπτυχιακό επίπεδο:

  • Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική
  • Ψυχικές διαταραχές παιδιών και εφήβων
  • Ψυχοκοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα
  • Αντιμετώπιση ψυχικών & νοητικών διαταραχών παιδιών και εφήβων-Παιδοψυχιατρική και Ψυχοπαθολογία του παιδιού
  • Ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση ΑμΕΑ
  • Θέματα ειδικής αγωγής - Ψυχολογία μάθησης και ΑμΕΑ
  • Μειονότητες και παρεκκλίνουσα παιδική ηλικία
  • Αντιμετώπιση κοινωνικού αποκλεισμού στην παιδική ηλικία

Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα:

  • Συντονιστής σε ένα ευρωπαϊκό χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα
  • Συμμετοχή σε 2 διεθνή μη χρηματοδοτούμενα προγράμματα
  • Συμμετοχή σε 8 ελληνικά χρηματοδοτούμενα προγράμματα

Δημοσιεύσεις & Ανακοινώσεις


Επιστημονική Επιμέλεια διεθνών συλλογικών τόμων:

  • Antoniou, A.-S., & Cooper, C. L. (Eds.) (2005). Research Companion to Organizational Health Psychology. Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Antoniou, A.-S., Cooper, C. L., Chrousos, G. P., Spielberger, C. D., & Eysenck, M. W. (Eds.) (2009). Handbook of Managerial Behavior and Occupational Health. Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Antoniou, A.-S., & Cooper, C. L. (Eds.) (2011). New Directions in Organizational Psychology and Behavioral Medicine. Burlington, USA: Gower.
  • Antoniou, A.-S., & Cooper, C. L. (Eds.) (2013). The Psychology of the Recession on the Workplace. Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Antoniou, A.-S., & Kirkcaldy, B. D. (2013). Education, Family and Child & Adolescent Health. Athens: Diadrassi Publications.
  • Antoniou, A.-S. (2014). Current Perspectives in Occupational Health Psychology. Athens: Broken Hill Publishers Ltd.
  • Antoniou, A.-S. (2014). Promoting Work Well-being: Professional Burnout & Occupational Stress. Athens: Broken Hill Publishers Ltd.
  • Antoniou, A.-S., & Cooper, C. L. (2015). Coping, Personality and the Workplace: Responding to Psychological Crisis and Critical Events. Burlington, USA: Gower.
  • Burke, R., Cooper, C. L., & Antoniou, A.-S. (2015). The Multi-generational and Aging Workforce - Challenges and Opportunities. Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Antoniou, A.-S., Burke, R. J., & Cooper, C. L. (in press). The Aging Workforce: Individual, Organizational and Societal Challenges. Bingley, UK: Emerald Group Publishing.

Διεύθυνση Σειρών Εκδόσεων:

  • Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδη
  • Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού. Εκδόσεις Κλειδάριθμος
  • Ψυχολογίας της Υγείας και Ψυχοσωματικής Ιατρικής. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδη
  • Εφαρμοσμένη Ψυχολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση

Βιβλία:

  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2006). Εργασιακό Στρες. Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2006). Η Εργασιακή Υγεία των Νοσοκομειακών Γιατρών. Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2008). Ψυχολογία Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2008). Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά.  Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2016). Η Ηθική των Επιχειρήσεων – Φιλοσοφική/Ψυχολογική Θεώρηση του Χρήματος. Αθήνα: Gutenberg.

Άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά:

  • Antoniou, A.-S. (1999). Personal traits and professional burnout in health professionals. Archives of Hellenic Medicine, 16, 20-28.
  • Antoniou, A.-S., Polychroni, F., & Walters, B. (2000). Sources of stress and professional burnout of teachers of special educational needs in Greece. Proceedings of the Ιnternational Conference of Special Education, ISEC 2000, Manchester, 24-28 July 2000, UK (isec2000.org.uk/abstracts/papers_p).
  • Antoniou, A.-S., Davidson, M. J. & Cooper, C. L. (2003). Occupational stress, job satisfaction and health state in male and female junior hospital doctors in Greece. Journal of Managerial Psychology, 18, 592-621.
  • Panagiotakos, D. B., Chrysohoou, C., Pitsavos, C., Antoniou, A.-S., Vavouranakis, E., Stravopodis, P., Moraiti, A. D., Stefanadis, C. I. & Toutouzas, P. K. (2003). The association between occupational stress and the risk of developing acute coronary syndromes: The CARDIO2000 Study. Central European Journal of Public Health, 11, 25-30.
  • Antoniou, A.-S., Polychroni, F. & Vlachakis, N. (2006). Gender & age differences in occupational stress and professional burnout between primary and high-school teachers in Greece. Journal of Managerial Psychology, 21, 682-690.
  • Antoniou, A.-S.,  Davidson, M. J., & Cooper, C. L. (2008). A qualitative study investigating gender differences in primary work stressors of Greek hospital doctors. The Qualitative Report, 13, 456-473.
  • Antoniou, A.-S., Polychroni, F., & Kotroni, C. (2009). Working with students with special educational needs in Greece: teachers’ stressors and coping strategies. International Journal of Special Education, 24, 100-111.
  • Karanika-Murray, M., Antoniou, A.-S., Michaelides, G., & Cox, T. (2009). Expanding the risk assessment methodology for work-related health: A technique for incorporating multivariate curvilinear effects. Work & Stress, 23, 99-119.
  • Makri, E., Hantzi, A., & Antoniou, A.-S. (2012). Merger integration patterns, status of pre-merger organizations, stress, and employee health post-combination. Journal of Business Studies Quarterly, 4, 113-127.
  • Yang, L.-Q, Spector, P. E., Sanchez, J. I., Allen, T. D., Poelmans, S., Cooper, C. L., Lapierre, L. M., O’Driscoll, M. P., Abarca, N., Alexandrova, M., Antoniou, A.-S., & Woo, J. M. (2012). Individualism-collectivism as a moderator of the work demands-strains relationship: A cross-level and cross-national examination. Journal of International Business Studies, 43, 424-443.
  • Antoniou, A.-S., Ploumpi, Aik., & Ntalla, M. (2013). Occupational stress and professional burnout in teachers of primary and secondary education: the role of coping strategies. Psychology, 4, 349-355.
  • Allen, T. D., Lapierre, L. M., Spector, P. E., Poelmans, S. A. Y., O’Driscoll, M., Sanchez, J. I., Cooper, C. L., Walvoord, A. G., Antoniou, A.-S., Woo, J.-M. (2013). The link between national paid leave policy and work-family conflict among married working parents. Applied Psychology: An International Review, 63, 5-28.

Κεφάλαια σε ελληνικούς συλλογικούς τόμους:

  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2003). Μείζονες αιτίες burnout όσον αφορά στις στάσεις των εργαζομένων έναντι της εργασίας και τα χαρακτηριστικά του επαγγέλματος. Κεφάλαιο σε ερευνητική έκθεση του Διακρατικού Ευρωπαϊκού Προγράμματος με τίτλο «Πρόληψη συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης στις ψυχιατρικές θεραπευτικές και αποκαταστασιακές δραστηριότητες». Φορέας Υλοποίησης: Εταιρεία Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ψυχικής Υγείας και ELPENDU, OSHA/SME2002/4886/IT.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2006). Τακτικές άσκησης επιρροής μεταξύ διευθυντικών στελεχών και υφισταμένων σε ελληνικούς οργανισμούς. Στο Π. Σ. Κορδούτης & Β. Γ. Παυλόπουλος (Επιμ.) Πεδία Έρευνας στην Κοινωνική Ψυχολογία  (σελ. 178-196). Αθήνα: Ατραπός.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Πολυχρόνη, Φ. (2006). Καταστάσεις στρες σε παιδιά και εφήβους. Στο Λ. Μπεζέ & Μ. Λουμάκου (Επιμ.) Τα Δικαιώματα του Παιδιού (σελ. 99-114). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Θεοδόση-Πολυμέρη, Κ. (2006). Το εργασιακό στρες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από εξαγορές και συγχωνεύσεις. Στο Α.-Σ. Αντωνίου & C.L. Cooper (Επιμ.) Αποτελεσματική Διαχείριση Εργασιακού Στρες (Stress Management) (σελ. 15-35). Αθήνα: Κλειδάριθμος.
  • Πολυχρόνη, Φ., & Αντωνίου, Α.-Σ. (2006). Εργασιακό στρες και επαγγελματική εξoυθένωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο: Χ. Φ. Παπαηλιού, Γ. Ξανθάκου & Χ. Χατζηχρήστου (Επιμ.) Εκπαιδευτική-Σχολική Ψυχολογία (Τόμος Γ΄, σελ. 161-186). Αθήνα: Ατραπός.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2007). Σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης: αίτια, επιπτώσεις και τρόποι αντιμετώπισης. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Επιμ.) Ψυχολογία Υγείας στο Χώρο Εργασίας (σελ. 185-216). Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Βλαχάκης, Ν. (2007). Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ κατάθλιψης και στεφανιαίας νόσου. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Επιμ.) Ψυχολογία Υγείας στο Χώρο Εργασίας (σελ. 217-230). Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. Santos, A., & Καρανίκα, Μ. (2007). Οι επιπτώσεις του στρες κατά την άσκηση του αστυνομικού έργου. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Επιμ.) Ψυχολογία Υγείας στο Χώρο Εργασίας (σελ. 247-272). Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Θεοδόση-Πολυμέρη, Κ. (2008). Επισήμανση διαφορών μεταξύ των δύο φύλων όσον αφορά στο εργασιακό στρες και την επαγγελματική εξουθένωση. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Επιμ.) Burnout - Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης (σελ. 245-258). Θεσσαλονίκη: University Studio Press. 
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Πολυχρόνη, Φ. (2008). Ανάλυση και αξιολόγηση ευρημάτων ενός ευρωπαϊκού προγράμματος για την πρόληψη του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Επιμ.) Burnout - Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης (σελ. 259-288). Θεσσαλονίκη: University Studio Press. 
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2008). Παράμετροι δεοντολογίας κατά την άσκηση του ψυχολογικού έργου. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Επιμ.) Ηθική των Επιχειρήσεων-Business Ethics (Τόμος Ι, σελ. 15-27). Αθήνα: Σάκκουλα.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2008). Προοπτικές και δυνατότητες άσκησης ηθικής ηγεσίας. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Επιμ.) Ηθική των Επιχειρήσεων-Business Ethics (Τόμος ΙΙ, σελ. 1-18). Αθήνα: Σάκκουλα.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2009). Η Οργανωσιακή Ψυχολογία και η σχέση της με την Κλινική Ψυχολογία.Στο Α. Καλαντζή-Αζίζι & Ε.Χ. Καραδήμας (Επιμ.) Η σχέση της Κλινικής Ψυχολογίας με τους Εφαρμοσμένους Κλάδους της Ψυχολογίας (σελ. 67-84). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Ντάλλα, Μ. (2010). Επαγγελματική εξουθένωση και ικανοποίηση από το επάγγελμα Ελλήνων δασκάλων (ειδικής και γενικής αγωγής) και καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: συγκριτική μελέτη. Στο: Χ. Καρακιουλάφη & Μ. Σπυριδάκης (Επιμ.) Εργασία και Κοινωνία (σελ. 365-399). Αθήνα: Εκδόσεις Διόνικος.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Σωτηράκη, Κ. (2010). Εντάσεις που προκαλούνται από την σύγκρουση μεταξύ οικογενειακών και εργασιακών υποχρεώσεων. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Eπιμ.) Στρες - Προσωπική Ανάπτυξη και Ευημερία (σελ. 23-72). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Δήμου, Α. (2010). Διαχείριση προβληματικής συμπεριφοράς και στρεσογόνων καταστάσεων στον χώρο του σχολείου. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Eπιμ.) Στρες - Προσωπική Ανάπτυξη και Ευημερία (σελ. 201-221). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Αρμάου, Μ. (2010). Στρες στον αθλητισμό. Στο Α.-Σ. Αντωνίου (Eπιμ.) Στρες - Προσωπική Ανάπτυξη και Ευημερία (σελ. 247-274). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. & Πέρρος, Π. (2010). Προοπτικές και ηθικοί προβληματισμοί για την εφαρμογή πολιτικής «ίσων ευκαιριών» σε άτομα με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο Μ. Σακελλαρίου, Μ. Ζεμπύλας & Α. Πέτρου (Επιμ.) Ηθική Εκπαίδευση: Διλλήματα και Προοπτικές (σελ. 269-295).
  • Αντωνίου, Α.-Σ., & Σωτηράκη, Κ. (2011). Επιτακτική η ανάγκη συμβουλευτικής υποστήριξης και στους χαρισματικούς μαθητές. Στο: Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος (Επιμ.) Η Ειδική Αγωγή Αφετηρία Εξελίξεων στην Επιστήμη και την Πράξη (Τόμος Δ’, σελ. 264-276). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • Αντωνίου, Α.-Σ. (2014). Ψυχική υγεία και υπαρξιακό άγχος παιδιών και εφήβων: ο ρόλος της πνευματικότητας και της θρησκευτικότητας. Στο V. Pantazis & M. Stork (Eds.), Ommasin allois (349-369). Essen: Oldib-Verlag.

Κεφάλαια σε ξενόγλωσσους συλλογικούς τόμους:

  • Antoniou, A.-S. (2005). Emotional intelligence and transformational leadership. In A.-S. Antoniou & C. L., Cooper (Eds.), Research Companion to Organizational Health Psychology (pp. 633-655). Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Antoniou, A.-S., & Dalla, M. (2009). Immigration, unemployment and career counseling: a multicultural perspective. In A.-S. Antoniou, C. L. Cooper, G. P. Chrousos, C. D. Spielberger, & M. W. Eysenck (Eds.), Handbook of Managerial Behavior and Occupational Health (pp. 311-327). Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Armaou, M., & Antoniou, A.-S. (2011). The changing world of work and occupational health. In A.-S. Antoniou & C. L. Cooper (Eds.), New Directions in Organizational Psychology and Behavioral Medicine (pp. 43-61). Burlington, USA: Gower.
  • Koutsoumari, M., & Antoniou, A.-S. (2011). Self-efficacy as a central psychological capacity within the construct of positive organizational behavior: its impact on work. In A.-S. Antoniou & C. L. Cooper (Eds.), New Directions in Organizational Psychology and Behavioral Medicine (pp. 147-168). Burlington, USA: Gower.
  • Antoniou, A.-S., & Dalla, M., Kashahu, L., Karaj, D., Michailidis, G., & Georgiadi, E. (2013). Socioeconomic adversity and family stressors in relation to school achievement among Greek, Serbian and Albanian students. In A.-S. Antoniou & C. L. Cooper (Eds.), The Psychology of the Recession on the Workplace (pp. 23-41). Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Polychroni, F., Antoniou, A.-S., & Kotroni, C. (2013). Social, emotional and motivational aspects of learning disabilities: challenges and responses. In A.-S. Antoniou & B. D. Kirkcaldy (Eds.), Education, Family and Child & Adolescent Health (pp. 93-119). Athens: Diadrasi.
  • Antoniou, A.-S., Ntalla, I., & Woollard, V. (2013). Discussing museum learning practices for children with disabilities. In A.-S. Antoniou & B. D. Kirkcaldy (Eds.), Education, Family and Child & Adolescent Health (pp. 277-292). Athens: Diadrasi. 
  • Antoniou, A.-S., & Garyfallaki, A. (2015). The role of personality traits in the perception of occupational stress and the coping style of teachers: a few points to consider. In A.-S. Antoniou & C. L. Cooper (Eds.), Coping, Personality and the Workplace (pp. 195-209). Burlington: Gower.
  • Antoniou, A.-S., & Mitsopoulou, E. (2015). Coping strategies and personality dimensions of teachers in primary and secondary education. In A.-S. Antoniou & C. L. Cooper (Eds.), Coping, Personality and the Workplace (pp. 223-236). Burlington: Gower.
  • Antoniou, A.-S., & Dalla, M. (2015). Economic crisis, recession and youth unemployment: causes and consequences. In R. J. Burke, C. L. Cooper, & A.-S. Antoniou (Eds.), The Multi-Generational and Aging Workforce (pp. 78-96). Northampton, USA: Edward Elgar.
  • Antoniou, A.-S., Mitsopoulou, E., & G. Chrousos (2015). Psychosocial factors and suicidal behavior in adolescents. In B. Kirkcaldy (Ed.), Promoting Psychological Wellbeing in Children and Families (pp. 154-171). New York: Palgrave Macmillan.

Εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά:

  • Antoniou, A.-S. (1999). Personal traits and professional burnout in health professionals. Archives of Hellenic Medicine, 16, 20-28.
  • Antoniou, A.-S., Polychroni, F., & Walters, B. (2000). Sources of stress and professional burnout of teachers of special educational needs in Greece. Proceedings of the Ιnternational Conference of Special Education, ISEC 2000, Manchester, 24-28 July 2000, UK (isec2000.org.uk/abstracts/papers_p).
  • Antoniou, A.-S., Davidson, M.J. & Cooper, C.L. (2003). Occupational stress, job satisfaction and health state in male and female junior hospital doctors in Greece. Journal of Managerial Psychology, 18, 592-621.
  • Panagiotakos, D.B., Chrysohoou, C., Pitsavos, C., Antoniou, A.-S., Vavouranakis, E., Stravopodis, P., Moraiti, A.D., Stefanadis, C.I. & Toutouzas, P.K. (2003). The association between occupational stress and the risk of developing acute coronary syndromes: The CARDIO2000 Study. Central European Journal of Public Health, 11, 25-30.
  • Antoniou, A.-S., Polychroni, F. & Vlachakis, N. (2006). Gender & age differences in occupational stress and professional burnout between primary and high-school teachers in Greece. Journal of Managerial Psychology, 21, 682-690.
  • Antoniou, A.-S.,  Davidson, M. J., & Cooper, C. L. (2008). A qualitative study investigating gender differences in primary work stressors of Greek hospital doctors. The Qualitative Report, 13, 456-473.
  • Antoniou, A.-S., Polychroni, F., & Kotroni, C. (2009). Working with students with special educational needs in Greece: teachers’ stressors and coping strategies, International Journal of Special Education, 24, 100-111.
  • Karanika-Murray, M., Antoniou, A.-S., Michaelides, G., & Cox, T. (2009). Expanding the risk assessment methodology for work-related health: A technique for incorporating multivariate curvilinear effects. Work & Stress, 23, 99-119.
  • Makri, E., Hantzi, A., & Antoniou, A.-S. (2012). Merger integration patterns, status of pre-merger organizations, stress, and employee health post-combination. Journal of Business Studies Quarterly, 4, 113-127.
  • Yang, L.-Q, Spector, P. E., Sanchez, J. I., Allen, T. D., Poelmans, S., Cooper, C. L., Lapierre, L. M., O’Driscoll, M. P., Abarca, N., Alexandrova, M., Antoniou, A.-S., & Woo, J. M. (2012). Individualism-collectivism as a moderator of the work demands-strains relationship: A cross-level and cross-national examination. Journal of International Business Studies, 43, 424-443.
  • Antoniou, A.-S., Ploumpi, Aik., & Ntalla, M. (2013). Occupational stress and professional burnout in teachers of primary and secondary education: the role of coping strategies. Psychology, 4, 349-355.
  • Allen, T. D., Lapierre, L. M., Spector, P. E., Poelmans, S. A. Y., O’Driscoll, M., Sanchez, J. I., Cooper, C. L., Walvoord, A. G., Antoniou, A.-S., Woo, J.-M. (2013). The link between national paid leave policy and work-family conflict among married working parents. Applied Psychology: An International Review, 63, 5-28.

Διακρίσεις & Βραβεία


  • Ά πανελλήνιο βραβείο φιλοσοφικού δοκιμίου από την Ελληνική Φιλοσοφική Εταιρεία (ΕΦΕ)
  • Ά πανελλήνιο βραβείο ιστορικής πραγματείας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Υποτροφία από το Ίδρυμα Ελευθερίου και Ελένης Βενιζέλου (Λονδίνο)
  • Υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο UMIST, UK

Επαγγελματική Σταδιοδρομία


  • Διευθυντής του Οργανισμού «Επάνοδος» του Υπουργείου Δικαιοσύνης
  • Ειδικός σύμβουλος-ψυχολόγος στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ)
  • Καθηγητής στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) στα: α) Γενικό Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων-ΕΠΠΑΙΚ, β) Τομέας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΤΕ) και γ) Πρόγραμμα Ειδίκευσης Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (Π.Ε.ΣΥ.Π.)
  • Εκπαιδευόμενος Ψυχολόγος σε Κέντρο Υγείας (Εθνικό Σύστημα Υγείας)
  • Διευθυντής του Εργαστηρίου Λογοθεραπείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
  • Επιστημονικός συνεργάτης: α) στο Διεθνές Κέντρο Μελέτης της Εργασιακής και Ψυχικής υγείας στο Duesseldorf της Γερμανίας, β) στο Ινστιτούτο Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, γ) στο τμήμα Εργασιακής Ιατρικής και Περιβαλλοντικής Προστασίας του Γενικού Νοσοκομείου Ελευσίνας «Θριάσιο», δ) στην Α’ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία»

Επιστημονικές Εταιρείες και Επιτροπές


  • Μέλος της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής (ΚΕΕ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) με αντικείμενο: «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού»
  • Προσκεκλημένος ομιλητής σε 14 συνέδρια και Οργανωτής/Συντονιστής 4 συμποσίων
  • Μέλος της Επιστημονικής / Οργανωτικής επιτροπής 12 συνεδρίων
  • Εκλεγμένος συντονιστής (για τρεις θητείες) του Κλάδου Οργανωτικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ)
  • Αξιολογητής στο πλαίσιο του Προγράμματος υποτροφιών του Ι.Κ.Υ. (εσωτερικού και εξωτερικού) για μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές
  • Συντονιστής επιτροπής για την αποτίμηση του συγγραφικού έργου των υποψήφιων σχολικών συμβούλων προσχολικής αγωγής και δημοτικής εκπαίδευσης
  • Π. Αντιπρόεδρος και Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Αποφοίτων του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ
  • Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Αικατερίνη Κασιμάτη,
  • Μέλος εταιρειών/ενώσεων: π.χ. Βρετανική Ψυχολογική Εταιρεία, Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Ειδικής Αγωγής, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος

Κριτής στα εξής επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Managerial Psychology
  • Personality and Individual Differences
  • Stress and Health
  • Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής
  • Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων
  • Παιδαγωγικός λόγος
  • Μέντωρ
  • Ψυχολογία

Λάβε στο email σου τις πιο έγκυρες αναλύσεις!

Κάνε εγγραφή στο newsletter

Συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.