Δρ. Νίκος Θεοχάρης

Επίκουρος Καθηγητής / Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού, Πανεπιστήμιο Πατρών

Δρ. Νίκος Θεοχάρης

Επικοινωνία

2610962943

Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού, Πανεπιστήμιο Πατρών, Μεγ. Αλεξάνδρου 1, Κουκούλι, Τ.Κ. 26334, Πάτρα

Ο Νίκος Θεοχάρης είναι Επίκουρος Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο τη «Διοίκηση Μονάδων Φιλοξενίας» στο Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Διδάσκει στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών «Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων» του Πανεπιστημίου Πατρών και «Διοίκηση Επιχειρησιακών Λειτουργιών» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. 

Είναι διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, με γνωστικό αντικείμενο «Καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές για Άτομα με Αναπηρία στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις» και μεταδιδακτορικός ερευνητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, με γνωστικό αντικείμενο «Σχεδιασμός τεχνολογικών υποδομών στο τουρισμό υγείας και ευεξίας».

Έχει διδάξει στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού Στερεάς Ελλάδας (2022-2024), στην Α.Σ.Τ.Ε. Ρόδου (2008-2022) και στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Λαμίας (Παράρτημα Άμφισσας), του Τ.Ε.Ι. Πειραιά και του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (1998-2011). Είναι επιστημονικός συνεργάτης του ΕΚΠΑ σε προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης στο τουρισμό. Είναι συγγραφέας βιβλίων με αντικείμενο τη διοίκηση φιλοξενίας στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και έχει συμμετάσχει ως εισηγητής ανακοινώσεων σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια με κριτές. 

Είναι μέλος του Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα Τουριστικού - Ξενοδοχειακού Μάνατζμεντ, Τουριστικού Μάρκετινγκ, και Τουριστικού Σχεδιασμού. Επίσης, είναι μέλος του Μητρώου Πιστοποιημένων Εκπαιδευτών του ΕΚΠΑ, του ΛΑΕΚ - ΟΑΕΔ, καθώς και του Μητρώου Διδακτικού Προσωπικού του ΕΚΔΔΑ.

Βιβλία

Σπουδές & Εξειδίκευση


  • 2025 Μεταδιδακτορικός ερευνητής (Post-Doc). Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Σχολή Μηχανικών, Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής
  • 2020 Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD), Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σχολή Επιστημών της Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
  • 2006 Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (MSc), Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
  • 1997 Πτυχίο Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, Α.Τ.Ε.Ι. Πάτρας, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας

Διδακτορικό & Ερευνητικό Έργο


Διδακτικό Έργο:

Μετεκπαιδευτικό επίπεδο:

  • 2016-σήμερα: Εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης στο Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης E-Learning ΕΚΠΑ: 

  • Υπάλληλος Υποδοχής - Εξυπηρέτησης Ξενοδοχειακής Επιχείρησης
  • Υπάλληλος Τμήματος Ορόφων Ξενοδοχειακής Επιχείρησης
  • RoomsDivision Management - Διοίκηση Τομέα Δωματίων Ξενοδοχειακής Επιχείρησης
  • Οργάνωση και Διοίκηση Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Μονάδων
  • BarManagement
  • Bartenders: Ειδικές Γνώσεις και Ανάπτυξη Δεξιοτήτων
  • Restaurant Management
  • Επαγγελματική Μαγειρική & Ελληνική Κουζίνα
  • Επαγγελματική Μαγειρική & Σύγχρονη Κουζίνα
  • Tourism Management & Marketing
  • Οργάνωση και Διοίκηση Τμήματος Υποδοχής Ξενοδοχειακής Επιχείρησης


1998-2022: Εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης σε Κ.Ε.Κ.:

  • Τμήμα υποδοχής ξενοδοχειακών μονάδων
  • Πελατειακές Σχέσεις - Διαχείριση Παραπόνων
  • Εστιατοριακή τέχνη, υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων
  • Εσωτερική οργάνωση και λειτουργία εστιατορίων εν μέσω κρίσης
  • Αλλαγή διατροφικών συνηθειών και προσαρμογή εστιατορίων
  • Το εστιατόριο σήμερα, πωλήσεις-marketing-διαδίκτυο
  • Ψυχολογία πελάτη και διαχείριση παραπόνων για επιτυχία στις πωλήσεις
  • Παραγωγή προϊόντων και παροχή υπηρεσιών στον αγροτουρισμό
  • Τεχνικές up-selling. Προώθηση πωλήσεων επισιτιστικών επιχειρήσεων
  • Υπάλληλος τμήματος υποδοχής ξενοδοχειακών μονάδων
  • Υπάλληλος υποδοχής - Εξυπηρέτηση πελατών ξενοδοχείων
  • Η γλώσσα του σώματος ως επαγγελματικό εργαλείο στην εξυπηρέτηση του πελάτη
  • Διαπραγματευτείτε με επιτυχία - Κανόνες και τακτικές - Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων
  • Πώς να εισπράξετε τις απαιτήσεις σας και να κρατήσετε τους πελάτες σας - Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων
  • Ψυχολογία πελάτη και διαχείριση παραπόνων για επιτυχία στις πωλήσεις
  • Πώς να εισπράξετε τις απαιτήσεις σας και να κρατήσετε τους πελάτες σας
  • Στρατηγικές επικοινωνίας και πωλήσεις - Διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων στον εργασιακό χώρο
  • Αίσθημα πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητα - Νέες τεχνολογίες και προώθηση, προβολή του τουριστικού προϊόντος
  • Ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών στις τουριστικές επιχειρήσεις
  • Σύγχρονες ποιοτικές υπηρεσίες τουριστικών επιχειρήσεων
  • Οροφοκόμος
  • Δημόσιες σχέσεις & εξυπηρέτηση πελατών τουριστικών επιχειρήσεων
  • Ανάπτυξη και στελέχωση Οικοτουριστικών Επιχειρήσεων
  • Σύγχρονες Τεχνικές στη Διοίκηση και Διαχείριση Τροφίμων και Ποτών (F&B Management)
  • Στελέχη Ξενοδοχειακών & Τουριστικών  Επιχειρήσεων
  • Σχεδιασμός και προώθηση πακέτων εναλλακτικού τουρισμού - Θαλάσσιος Τουρισμός
  • Ανάπτυξη της στρατηγικής τουριστικών προορισμών με ηλεκτρονική προβολή τουριστικών πακέτων
  • Μαγειρική (Παραγωγή - Τυποποίηση - Έτοιμου Φαγητού - Catering)
  • Οργάνωση & Παροχή Υπηρεσιών Catering
  • Management & Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων
  • Διαχειριστής Τουριστικών Πληροφοριών - Information Broker
  • Ανάπτυξη Αθλητικού Τουρισμού & Αθλημάτων Χειμερινού Τουρισμού
  • Service Εστιατορίου - Παροχή Ποιοτικών Υπηρεσιών
  • Προώθηση Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
  • Συστήματα οργάνωσης συνεδρίων σε ξενοδοχεία
  • Συστήματα διασφάλισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης στις ξενοδοχειακές μονάδες
  • Δημόσιες Σχέσεις και Εξυπηρέτηση Πελατών Ξενοδοχειακών Εγκαταστάσεων
  • Οργάνωση και προώθηση τουριστικών πακέτων Συνεδριακού Τουρισμού
  • Κατάρτιση γυναικών ως βοηθητικό προσωπικό στην Τουριστική Επιχείρηση

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

  • Σύγχρονα ζητήματα οργάνωσης και διοίκησης των τουριστικών και  ξενοδοχειακών επιχειρήσεων
  • Σύγχρονα ζητήματα διαχείρισης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού
  • Σύγχρονα ζητήματα τουριστικού μάρκετινγκ και τουριστικού σχεδιασμού
  • Προσβάσιμος Τουρισμός
  • Καινοτόμες Τεχνολογίες για Άτομα με Αναπηρία
  • Διαχείριση Τουρισμού Υγείας και Ευεξίας

Δημοσιεύσεις & Ανακοινώσεις


Βιβλία:

  • Διοίκηση και Διαχείριση Τουριστικών Εγκαταστάσεων. Προγραμματισμός – Διαδικασίες – Εφαρμογή (Συνεπιμέλεια) (1η έκδοση Ελληνική από 2η Αγγλική - 2025). ISBN: 978-618-5705-13-8, Εκδόσεις Προπομπός 

  • Hotel Front Office Management. Οργάνωση - Διοίκηση - Εφαρμογές, Έκδοση Γ΄ (2021), ISBN: 978-618-5036-76-8, Εκδόσεις Προπομπός

  • Διοίκηση Τομέα Δωματίων Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων, Έκδοση Γ΄ (2020),  ISBN: 978-618-5036-14-0, Εκδόσεις Προπομπός

Δημοσιεύσεις σε Επιστημονικά Περιοδικά με Κριτές:

  • Poulaki, P., Theocharis, N., Lagos, D. (2022). Mastiha as a key lever of gastronomic development in Chios Island of Greece. Journal of Hospitality and Tourism, Vol. 20(2), pp. 71-90.

  • Theocharis, N., Leligou, H.C., Tseles, D. (2022). Innovation for People with Disabilities in Hospitality Industry: A Theoretical Approach. HighTech and Innovation Journal, Vol. 3(1), pp. 102-114

  • Theocharis, N., Lagos, D., Varvaresos, St. (2021). Innovative Technological Applications for people with disabilities in Greek Hotels: An Exploratory Study of Hotels Managers. Scientific Journal Tourismos, Vol. 15(1), pp. 1-8

  • Theocharis, N., Lagos, D., Varvaresos, St. (2020). Research in Innovative Technological Applications Affecting People with Disabilities in Greek Hotel Industry. EAST-WEST Journal of Economics and Business, Vol. XXIII-2020 (2), pp.33-49

  • Θεοχάρης Ν., Κλαδά Ν. (2011). Περιηγητικό ταξίδι: Κίνητρα παρακίνησης των τουριστών και αποτίμηση της τουριστικής δραστηριότητας. Τουριστικά Θέματα, Τεύχος Νο 14, σ. 53-65

  • Θεοχάρης Ν., Μελισίδου Σ., Κασέρης Εμμ. (2010). Ηγεσία και υποκίνηση εργαζομένων: Η περίπτωση ξενοδοχείου εποχικής λειτουργίας. Τουριστικά Θέματα, Τεύχος Νο 12, σ. 28-43

  • Melisidou S., Theocharis N. (2009). Service Quality in the Hospitality Industry: Reconciling Tourism Development with Sustainability Values. Archives of Economic History, Vol. XXI, No 1, p.p. 181-190

  • Θεοχάρης Ν., Μελισίδου Σ. (2008). Συστήματα ασφάλειας και προστασίας πελατών στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Τουριστικά Θέματα, Τεύχος Νο 5, σ.79-91

  • Θεοχάρης Ν., Μελισίδου Σ. (2006). Παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στην ξενοδοχία για άτομα με ειδικές ανάγκες. Επιστημονική Επετηρίδα Εφαρμοσμένης Έρευνας, Τεύχος Νο 2, σ. 281-297

  • Θεοχάρης Ν., (2006). Συστήματα Κρατήσεων στον Τουριστικό Τομέα. Τουριστική Επιστημονική Επιθεώρηση (Tourist Scientific Review), Τεύχος Νο 3, σ. 157-176

Δημοσιεύσεις σε Συλλογικούς Τόμους 

  • Βαρβαρέσος, Στ., Θεοχάρης, Ν. (2022). Τουριστική Ανάπτυξη και Διοικητική Αποκέντρωση στην Ελλάδα. Σύγχρονες Διαστάσεις του Τουριστικού Φαινομένου (Συλλογικός τόμος), Τεύχος Νο 1, σ. 13-22

Ανακοινώσεις σε Συνέδρια με Κριτές:

  • Theocharis, N., Poulaki, P., Lagos, D. (2018). The contribution of mastiha to the development of gastronomic tourism in Chios. 2nd International Scientific Conference (TOURMAN 2018), “In search of excellence in tourism, travel & hospitality management”, Alexander Technological Institute of Thessaloniki, Rhodes, 25-28/10/2018, Conference proceedings pp. 506-521
  • Theocharis, N., Lagos, D., Tseles, D., Klada, N. (2017). Hospitality Industry and Innovative technology for People with disabilities: the case of the island of Rhodes, Greece. International Scientific Conference (NETTIES 2017), “Aristotelian Thinking Impact”, Piraeus University of Applied Sciences, Piraeus, 4-6/5/2017, Conference proceedings pp. 205-224
  • Tseles D., Theocharis N. (2016). Holiday tour packages & tourist motivation. A case study of Rhodes, Greece. 3rd International Conference (DTWB) Higher Education in Function of Development of Tourism in Serbia and Western Balkans, Business and Technical College of Vocational Studies, Užice, Serbia, 30/9-01/10/2016, p.p. 25-36
  • Theocharis N., Klada N. (2016). The Consortium Hotels in Greece. Case study: Best Western Hotel & Resorts in Greece. 11th International Scientific Conference (eRA 11), The Conference for International Synergy in Energy, Environment, Tourism and contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education, AΤΕΙ of Piraeus, Piraeus, 21-23/09/2016, p.p. 1-8
  • Θεοχάρης Ν., Λαγός Δ. (2016). Ελληνικό Grand Prix Formula 1 και τουριστική ανάπτυξη. 14ο Τακτικό Επιστημονικό Συνέδριο «Παραγωγική Ανασυγκρότηση και Περιφερειακή Ανάπτυξη» (ERSA), Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Πάντειον Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Αθήνα, 24-25/06/2016, σ. 1-25
  • Theocharis N., Papadimitropoulos I., Klada N. (2014). Incitement motives of tourists and evaluation of a package tour: the case of Greece. 9th International Scientific Conference (eRA 9), “The Conference for International Synergy in Energy, Environment, Tourism and contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, AΤΕΙ of Piraeus, Piraeus, 22-24/09/2014, p.p. 55-65
  • Klada N., Papadimitropoulos I., Theocharis N. (2013). Meetings on Ships services on-line distribution channels: Comparison by order of magnitude and the case of Louis Cruises. 8th International Scientific Conference (eRA 8), “The Conference for International Synergy in Energy, Environment, Tourism and contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, ΤΕΙ of Piraeus, Piraeus, 23-25/9/2013, p.p. 1-20
  • Kaseris E., Theocharis N., Klada N., Kaseris N. (2013). The interaction of Information and Communication Technologies in tourism growth. Case study: the target clientele of Rhodes. 5th International Scientific Conference “Tourism Trends and Advances in the 21st Century”, University of the Aegean, Rhodes, 30/5-2/6/2013, p.p. 1-14
  • Klada N., Theocharis N. (2012). Tourism cluster. Achieving competitive advantage through synergies. Case study: The Leading Tourism Cluster. 7th International Scientific Conference (eRA 7), “The Conference for the contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, ΤΕΙ of Piraeus, Piraeus, 27- 30/9/2012, p.p. 15-28
  • Theocharis Ν., Kimeris Th., Giossos Yiannis (2010). Service System for Sport Tourism customers in Hotel Enterprises and Quality: From theory to practice. 5th International Scientific Conference (eRA 5), “The Conference for the contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, ΤΕΙ of Piraeus - University of the West of Scotland, Piraeus, 15-18/9/2010, p.p. 350-358
  • Theocharis N., Klada N. (2009). Alternative Tourism in Galaxidi Fokidos. A Strategic Planning Approach. 4th International Scientific Conference (eRA 4), “The Conference for the contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, ΤΕΙ of Piraeus - University of the West of Scotland, Spetses, 24-26/9/2009, p.p. 304-313
  • Θεοχάρης Ν., Κιμέρης Θ., Γκιόσος Γ. (2009). Σύστημα εξυπηρέτησης πελατών του Αθλητικού Τουρισμού στις Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις. Εθνικό Συνέδριο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φλώρινας, «Τουρισμός Υπαίθρου: η επόμενη μέρα», Φλώρινα, 28/5/2009, σ. 1-16.
  • Θεοχάρης Ν. (2009). Σχέδιο χωρικής τουριστικής ανάπτυξης. Η περίπτωση του Γαλαξιδίου Φωκίδος. 3rd International Scientific Conference (3rd H&mH), «Πολιτισμική Κληρονομιά του 20ου Αιώνα: Τρωτότητα και Μέτρα Πρόληψης», CICOP, Λέρος, 22-24/4/2009, σ. 261-272
  • Theocharis N. (2008). Hospitality and Customer Service in Hotel Enterprises. 3rd International Scientific Conference (eRA 3), “The Conference for the contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, ΤΕΙ of Piraeus - University of the West of Scotland, Aegina, 19-21/9/2008, p.p. 133-140
  • Θεοχάρης Ν. (2008). Τουρισμός για όλους - Εξασφαλίζοντας μια «προσβάσιμη» διαμονή στο ξενοδοχείο για άτομα με ειδικές ανάγκες. Εθνικό Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Επιχειρησιακών Ερευνών, ΤΕΙ Πειραιά - Ε.Ε.Ε.Ε., Σπέτσες, 19-21/6/2008, σ. 253-262
  • Theocharis N. (2008). Event Tourism: Examining the management of sports events from a practical approach. International Scientific Conference SynEnergy Forum (S.E.F.), ΤΕΙ of Piraeus, Spetses, 28-31/5/2008, p.p. 234-242
  • Melisidou S., Theocharis N. (2007). Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Retention in the hospitality industry: Keys to achieve tourism growth. 2nd International Scientific Conference (eRA 2), “The Conference for the contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, ΤΕΙ of Piraeus - University of Paisley, Aegina, 22-23/9/2007, p.p. 529-538
  • Lagos D., Melisidou S., Theocharis N. (2007). Service Quality and Customer Satisfaction in the Hospitality Industry: Enhance Competitive Differentiation and Tourism Growth. 4th International Conference on Applied Financial Economics (AFE) “Applied Financial Economics, INEAG”, Samos, 12-14/7/2007, p.p. 458-466
  • Theocharis N. (2006). Reservations Systems in tourist section. 1st International Scientific Conference (eRA 1), “The Conference for the contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education”, ΤΕΙ of Piraeus - University of Paisley, Tripoli, 16-17/9/2006, p.p. 140-151

Επαγγελματική Σταδιοδρομία


  • Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού, Πανεπιστήμιο Πατρών

  • Καθηγητής Τεχνικών Μαθημάτων, Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Γαλαξειδίου

  • Καθηγητής Τεχνικών Μαθημάτων, Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (Α.Σ.Τ.Ε. Ρόδου)

  • Εργαστηριακός Συνεργάτης, Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα (πρώην Τ.Ε.Ι. Πειραιά), Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

  • Εργαστηριακός Συνεργάτης. Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας (πρώην Τ.Ε.Ι. Αθήνας), Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

  • Εργαστηριακός Συνεργάτης, Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας (πρώην Τ.Ε.Ι. Λαμίας, Παράρτημα Άμφισσας), Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

  • Σύμβουλος Ξενοδοχειακών-Τουριστικών Επιχειρήσεων

  • Στέλεχος Τμήματος Υποδοχής Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων

  • Διοικητικό στέλεχος, Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Τ.Ε.Κ.), Υπουργείο Τουρισμού

Λάβε στο email σου τις πιο έγκυρες αναλύσεις!

Κάνε εγγραφή στο newsletter

Συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.