Βασιλική Στ. Ιωαννίδη

Δρ. Παιδαγωγικής Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ, ειδίκευση: Ειδική Αγωγή | Επιστημονική Συνεργάτις E-Learning ΕΚΠΑ, ΣΕΠ ΕΑΠ, Καθηγήτρια-Σύμβουλος

Η Δρ Βασιλική Ιωαννίδη (Ph.D./Dr.Phil.) διδάσκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ως Συνεργαζόμενη Καθηγήτρια-Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Επίσης, έχει εκτεταμένη ακαδημαϊκή εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (2000-παρόν) ως Συνεργαζόμενο Ακαδημαϊκό Προσωπικό/Διδάσκουσα προγραμμάτων σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής και της Σχολής Επιστημών Αγωγής, μέλος Ερευνητικών Ομάδων και Συμβουλευτικών Επιτροπών &  Επιστημονική Συνεργάτις του E-Learning ΕΚΠΑ σε επιμορφωτικά προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης.

Επιπλέον, έχει συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό έργο του ΜΠΣ Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας (University of Nicosia σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών) αλλά και σε ακαδημαϊκά προγράμματα της ημεδαπής.

Έχει αποφοιτήσει από τη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Φιλολογίας ΕΚΠΑ) και είναι Δρ Παιδαγωγικής της ιδίας Σχολής με ειδίκευση την Ειδική Αγωγή ως Υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών.

Είναι Mεταδιδακτορική ερευνήτρια στο πεδίο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ.

Είναι κάτοχος επάρκειας προγραμμάτων ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης και διαθέτει επιμόρφωση και εξειδικευμένη επιμόρφωση σε σύγχρονα θεματικά αντικείμενα των Επιστημών Εκπαίδευσης από φορείς της ημεδαπής και του εξωτερικού (CDP in Education – Cert. in Special Education) καθώς και επαγγελματική κατάρτιση στην «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» & στην «Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση».

Έχει μία δημοσιευμένη διδακτορική διατριβή (εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα, 2001) και έχει συγγράψει μία επιστημονική μονογραφία αυτοτελώς (εκδ. Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός, 2006) και άλλη μία σε συνεργασία (εκδ. Βήτα, 2010). Επίσης, είναι συ-συγγραφέας σε δύο επιστημονικά πονήματα (εκδ. Πασχαλίδης, 2008) και συγγραφέας e-books του ΕΚΠΑ (2012-παρόν). Είναι συγγραφέας των διεθνών εκδόσεων August Von Goethe Literaturverlag frankfurter verlagsgruppe (2016-παρόν). Επιστημονικές εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε έγκριτα περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικά έργα.

Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών (ΠΕΕ, ÖGKJP-Sektion Klinische Pädagogik, κ.ά.) και έχει συμβάλλει σε έγκριτα ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά ως κριτής (Reviewer).

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται υπό διεπιστημονική οπτική στην Ενταξιακή Παιδαγωγική & Συμπεριληπτική εκπαίδευση σε επίπεδο θεωρίας και πρακτικής, σε συνδυασμό με την ψηφιακή μάθηση και διδασκαλία στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.

Το συγγραφικό έργο της, ελληνικό και διεθνές, αποτυπώνεται στο:

https://scholar.google.gr/citations?user=grILx-gAAAAJ&hl=el

https://www.researchgate.net/profile/Vasiliki-Ioannidi-2

Βιβλία

Προγράμματα στο E-Learning του ΕΚΠΑ

Σπουδές & Εξειδίκευση


ΣΠΟΥΔΕΣ - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ
• (ΒΑ) Πτυχίο Φιλολογίας Φιλοσοφικής Σχολής EKΠΑ
• (PhD/ Dr.phil.) Διδακτορικό Δίπλωμα, Τομέας Παιδαγωγικής (νυν Παι.Τ.Δ.Ε.) Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ, Ειδίκευση «Ειδική Αγωγή»/ Υποτροφία Ι.Κ.Υ.
• Θερινό Σχολείο (Summer School) με θέμα: "Δυναμικές Στρατηγικές στην Εκπαίδευση", Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
• Επάρκεια σε Προγράμματα Ειδικής Εκπαίδευσης (ΑΘΗΝΑ Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης / Ειδικό Πρόγραμμα Παρέμβασης βασισμένο στο ΑΘΗΝΑ Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης - Διδακτικο-διορθωτική παρέμβαση /  Ερωτηματολόγια Διαπροσωπικής &  Ενδοπροσωπικής Προσαρμογής παιδιών και εφήβων ΕΔΕΠΠΕ)
• Μεταδιδακτορική έρευνα στο πεδίο της "Συμπεριληπτική Εκπαίδευση", Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ KAI KATAΡΤΙΣΗ
• Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, ΕΑΠ
• Αντιμετωπίζοντας την Εκπαίδευση στην Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη μέσα από την Ψηφιακή Αφήγηση, ΕΑΠ
• Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων, ΕΚΠΑ
• Εκπαίδευση Ενηλίκων, ΕΚΠΑ
• Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση, ΕΚΠΑ
• Σεμινάρια εξειδικευμένης κατάρτισης στην Ενιαία Ενταξιακή Εκπαίδευση (Inclusive Education) και στην Ηλεκτρονική μάθηση και διδασκαλία (The Open University, ΕΚΠΑ, κ.ά.)
• Ψηφιακά Μέσα στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση", ΕΔΑE, EAΠ

ΛΟΙΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
• Εκπαίδευση & Πρακτική Άσκηση Κοινωνικής Πρόνοιας του Ε.Ε.Σ. για ΑμΕΑ και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες 
• Σεμινάρια από το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
• Όψεις Προσφυγικού Φαινομένου, ΕΑΠ
• CDP in EDUCATION, SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION

Ακαδημαϊκοί Τίτλοι


  • 2000-σήμερα Διδάσκουσα / Επιστημονική συνεργάτις ΕΚΠΑ
  • 2006-2007 Επιλογή ως Αναπληρωματική Καθηγήτρια (με ωριαία αποζημίωση) στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, Διδασκαλία μαθήματος «Κοινωνικός έλεγχος του εγκλήματος»
  • 2007-2008 Επιλογή ως Τακτική Καθηγήτρια (με ωριαία αποζημίωση) στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, Διδασκαλία μαθήματος «Κοινωνικός έλεγχος του εγκλήματος»
  • 2008-2014 Ε.Ε.ΔΙ.Π. Π.Ε.-ΙΙ στο αντικείμενο «Ειδική Αγωγή: Νεανική παραβατικότητα - παιδαγωγική προσέγγιση», Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • 2016 έως σήμερα ΣΕΠ Ελληνικού Ανοικτού πανεπιστημίου (ΕΑΠ), Καθηγήτρια-Σύμβουλος
  • 2020 κ.ε., Adjunct Faculty, University of Nicosia
  • 2022-παρόν Adjunct Faculty, Open University of Cyprus

Διδακτορικό & Ερευνητικό Έργο


Ερευνητικά ενδιαφέροντα:

  • Παιδαγωγικές και Διδακτικές προσεγγίσεις σε θέματα διαχείρισης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ή/και αναπηρίας, δυσκολιών μάθησης και δυσχερειών κοινωνικής προσαρμογής
  • Ειδική Εκπαίδευση και ευπαθείς ομάδες – Πρακτικές ένταξης (νεανική παραβατικότητα, διαταραχές λόγου και κοινωνική προσαρμογή)
  • Διεπιστημονική προσέγγιση και Παιδαγωγικές καινοτομίες για μια Εκπαίδευση για Όλους σε τυπικά, μη τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης (συνεργασία επαγγελματιών εκπαίδευσης & υγείας, οικογένεια, σχολείο, κοινότητα, μουσείο, κλινικό περιβάλλον, κ.ά.)
  • Σύγχρονες τάσεις αγωγής και εκπαίδευσης (αγωγή και προαγωγή υγείας, αγωγή περιβάλλοντος, σχολική νοσηλευτική, νέες τεχνολογίες, κ.ά.) και η αποϊδρυματοποίηση ως σύγχρονη στρατηγική αειφόρου ανάπτυξης ατόμου και κοινωνίας
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, και ενίσχυση δεξιοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
  • Επιστήμες Εκπαίδευσης και Ενταξιακή Παιδαγωγική σε Περιβάλλοντα Eξ Aποστάσεως Διδασκαλίας και Μάθησης

Ερευνητική δραστηριότητα σε αντικείμενα των επιστημών Αγωγής και Εκπαίδευσης, ως:

  • μέλος επιστημονικών ομάδων σε ερευνητικά κέντρα και πανεπιστημιακά τμήματα του ΕΚΠΑ
  • μέλος επιστημονικής ομάδας στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας
  • ειδική επιστήμων σε επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς
  • ερευνήτρια/συγγραφέας e-learning προγραμμάτων Παιδαγωγικών & Ειδικής Αγωγής ΕΚΠΑ

Διδακτικό έργο:

Το διδακτικό έργο της επικεντρώνεται συνολικά σε ένα μεγάλο φάσμα αυτοδύναμων και σεμιναριακών μαθημάτων σε αντικείμενα της Γενικής και Ειδικής Παιδαγωγικής / Εκπαίδευσης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως σε:

  • Προγράμματα Προπτυχιακών & Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ & ΠΜΣ), Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
  • Προγράμματα Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • Προγράμματα Μετεκπαίδευσης & Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Μαράσλειο Διδασκαλείο  Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, AΣΠΑΙΤΕ, κ.ά.)
  • Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Μουσειακές Σπουδές» των Τμημάτων Ιστορίας & Αρχαιολογίας και Γεωλογίας του ΕΚΠΑ με σύμπραξη του Τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης τού Τ.Ε.Ι. Αθήνας (συντονισμός και διδασκαλία του μαθήματος «Στοιχεία Επιστημών Αγωγής», επίβλεψη μεταπτυχιακών εργασιών, παρακολούθηση διπλωματικών εργασιών, εξετάστρια στη διεξαγωγή των εξετάσεων των υποψηφίων φοιτητών στο μάθημα «Παιδαγωγικά»)
  • Διαδικτυακή εκπαίδευση/ E-learning ΕΚΠΑ, Προγράμματα Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης με τη χρήση καινοτόμων μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  • Καθηγήτρια-Σύμβουλος (ΣΕΠ ΕΑΠ) σε Νέα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΕΑΓ "Ειδική Αγωγή", ΑΣΚ "Παραβατικότητα και Βία σε Αθλητικούς Χώρους")
  • Καθηγήτρια-Σύμβουλος (ΣΕΠ ΕΑΠ) στο Ετήσιο Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ)
  • Διδάσκουσα Ειδικής Εκπαίδευσης στο εξΑΕ ΜΠΣ Επιστημών Αγωγής, University of Nicosia
  • Συντονίστρια/Καθηγήτρια-Σύμβουλος Θ.Ε. Ειδικής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης στο εξΑΕ ΜΠΣ "Επιστήμες της Αγωγής", Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Δραστηριότητες


  • Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων (2018)
    "Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών"

Δημοσιεύσεις & Ανακοινώσεις


ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

1. Ioannidi, V., Samara, E. (2019). Cognitive Difficulties in Writing. Early Educational Intervention. International Journal of Innovation and Research in Educational Sciences [IJIRES], 6, 2, 205-210. ISSN (On line): 2349-5219. Available from: http://www.ijires.org/index.php/issues?view=publication&task=show&id=487
2. Ioannidi, V., Samara, E. (2019). Inclusive teaching: a paradigm through Music. European Journal of Education Studies, 5, 11, 270-277. ISSN: 2501-1111. ISSN-L: 2501-1111. Available from: https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/2327
3. Samara, E., Ioannidi, V. (2019). The use of leisure time as a structured pedagogical intervention to prevent and mitigate behavioral problems. A case presentation from the point of view of informal learning and education. European Journal of Special Education Research, 4, 2, 1-10. ISSN: 2501-2428. ISSN-L: 2501-2428. Available from: https://oapub.org/edu/index.php/ejse/article/view/2367
4. Ioannidi, V., Samara, E. (2019). Speech and Communication Disorders: A Case Study as a Teaching Example of Lifelong Training for All. Open Access Library Journal, 6, pp. 1-6. ISSN Online: 2333-9721. ISSN Print: 2333-9705. Doi: http://dx.doi.org/10.4236/oalib.1105162
5. Ioannidi, V., Samara, E. (2019). Building on the museum experience for alternative ways of Learning for All. Experiential artistic creations of school-age children. European Journal of Alternative Education Studies, 4, 1, 82-92. ISSN: 2501-5915. ISSN-L: 2501-5915. Available from: https://oapub.org/edu/index.php/ejae/article/view/2331
6. Samara, E., Ioannidi, V. (2019). Autism. An educational intervention. European Journal of Special Education Research, 4, 1, 48-56. ISSN: 2501-2428. ISSN-L: 2501-2428. Available from:  https://oapub.org/edu/index.php/ejse/article/view/2285
7. Samara, E., Ioannidi, V.  (2019). Practicing diversity through a leisure time education program: an educational and learning experience. European Journal of Special Education Research, 4, 1, 106-114. ISSN: 2501-2428. ISSN-L: 2501-2428. Available from: https://oapub.org/edu/index.php/ejse/article/view/2324
8. Samara, E., Ioannidi, V. (2018). Views of parents for Difficulties in the transition from Kindergarten to Primary school. The role of counseling and future trends in General and Special Education. Open Access Library Journal [OALib Journal], 5, 1-14. ISSN: 2333-9721 DOI: 10.4236/oalib.1105062
9. Ioannidi, V. (2018). Supporting -disadvantaged and non- individuals and families. Prevention and intervention: Τhe role of Health Education and Environmental Education. e-Journal of Science & Technology, e-JST,  13, 4, 11-20. ISSN 17905613 http://e-jst.teiath.gr/penintaepta.html
10. Ιωαννίδη, Β., Καρβέλας, Μ. (2018). Σωματικές αναπηρίες: Η περίπτωση διαταραχών ισορροπίας και βάδισης. Καλές πρακτικές αποκατάστασης και εκπαιδευτικής ενδυνάμωσης. e-Περιοδικό  Επιστήμης & Τεχνολογίας [e-Journal of Science & Technology, e-JST], 13, 1, 33-45. ISSN 17905613 http://e-jst.teiath.gr/penintatessera.htm
11. Ιωαννίδη, Β., Καρβέλας, Μ. (2018). Aισθητηριακές αναπηρίες: Η περίπτωση διαταραχών όρασης. Καλές πρακτικές ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης. e-Περιοδικό  Επιστήμης & Τεχνολογίας [e-Journal of Science & Technology, e-JST], 13, 2, 61-70. ISSN 17905613 http://e-jst.teiath.gr/penintapente.html
12. Καρβέλας, Μ., Ιωαννίδη, Β. (2018). Αναπηρίες και Νευρολογικά σύνδρομα: Σύνδρομα των λοβών και του φλοιού των εγκεφαλικών ημισφαιρίων. Συμβουλευτική υποστήριξη. e-Περιοδικό  Επιστήμης & Τεχνολογίας [e-Journal of Science & Technology, e-JST], 13, 3, 37-49. ISSN 17905613 http://e-jst.teiath.gr/penintaexi.html
13. Ιωαννίδη, Β. (2018). Καλές πρακτικές (good practices). Στο: Σπινέλλη, Κ., Κουράκης, Ν., Κρανιδιώτη, Μ. (επιμελητές). Λεξικό Εγκληματολογίας (σσ. 681-685). Αθήνα: εκδ. Τόπος. ISBN 978-960-499-266-9
14. Ιωαννίδη, Β. (2018). Ιδρυματοποίηση ανηλίκων. (institutionalization, prisonisation). Στο: Σπινέλλη, Κ., Κουράκης, Ν., Κρανιδιώτη, Μ. (επιμελητές). Λεξικό Εγκληματολογίας (σσ. 664-667). Αθήνα: εκδ. Τόπος. ISBN 978-960-499-266-9 
15. Γωγάκη, Η., Ιωαννίδη, Β. (2018). Δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά και την ανάγνωση. Διασταυρούμενες πορείες μάθησης και τεχνικές εκπαίδευσης και διαχείρισης της συμπεριφοράς κατά τη διδασκαλία. Στο: Σκουμπουρδή, Χ., Σκουμιός, Μ. (επιμέλεια), Πρακτικά  Συνεδρίου 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες «Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: διαφορετικές χρήσεις, διασταυρούμενες πορείες μάθησης». Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου, 9-11/11/2018. Διαθέσιμο στο:
http://ltee.aegean.gr/sekpy/2018/files/proceedings2018.pdf

16. https://scholar.google.gr/citations?user=grILx-gAAAAJ&hl=el

ΒΙΒΛΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

1.  Ιωαννίδη, Β., Καλοκαιρινού-Αναγνωστοπούλου, Α. (2010). ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Υποστήριξη εκπαιδευτών-Δεξιότητες επικοινωνίας, Ενίσχυση εκπαιδευομένων-Διδακτικές πρακτικές. Μία προσέγγιση για στελέχη εκπαίδευσης και επαγγελματίες υγείας. Αθήνα: εκδ. Βήτα/ medical arts. ISBN 978-960-452-089-3 
2. Ιωαννίδη, Β., Μπαλτόπουλος, Π. (2008). ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ. Πλαίσιο συνεργασίας στελεχών υγείας και εκπαίδευσης στην ψυχοκοινωνική αποκατάσταση της νεανικής παραβατικότητας. Σειρά: Βιβλιοθήκη Υγείας, αριθμός 2. Αθήνα: ιατρικές εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης. ISBN 978-960-399-705-4
3. Ιωαννίδη, Β. (2008). ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ. Βασικά ζητήματα Βιοηθικής, Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας. Σειρά: Βιβλιοθήκη Υγείας, αριθμός 1. Αθήνα: ιατρικές εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης. ISBN 978-960-399-679-8
4. Ιωαννίδη, Β. (2006). ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Καινοτόμες παιδαγωγικές παρεμβάσεις για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Εκπαίδευση για την Υγεία και το Περιβάλλον σε παιδιά και εφήβους με δυσχέρειες κοινωνικής προσαρμογής. Σειρά: Ειδική Παιδαγωγική, αρ. 6. Αθήνα: εκδ. Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός. ISBN 978-960-402-277-6
5. Ιωαννίδη, Β. (2001). Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ/ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ. Παιδαγωγική θεμελίωση και πράξη. Δημοσιευμένη Διδακτορική διατριβή. Αθήνα-Κομοτηνή: εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα. ISBN 978-960-15-0404-4 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΝΘΟΛΟΓΙΕΣ ΜΕ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ
1. Ioannidi, V. (2019). “Paedagogische Erziehung“. Anthologie “Neue Literatur Fruehjahr 2019“, (S. 29-31), August Von Goethe Literaturverlag, Frankfurt, FRANKFURTER VERLAGSGRUPPE AG. ISBN 978-3-8372-2238-8 
2. Ioannidi, V. (2016). “Eine Stimme zur Flüchtlingskrise. Ein kleiner Bericht als Augenzeuge“. Anthologie “Schaffen wir das wirklich?  Begeisterung, Hoffnung, Bedenken und Zweifel einer Gesellschaft“ (S. 79-80), August Von Goethe Literaturverlag, Frankfurt/Main-London-New York, FRANKFURTER VERLAGSGRUPPE AG. ISBN 978-3-8372-1952-4
3. Ioannidi, V. (2016).  “Ich habe es erlebt… als Erziehungspädagogin“. Anthologie “Neue Literatur – Herbst 2016/2017“ (S. 105-108). August Von Goethe Literaturverlag, Frankfurt/Main-London-New York, FRANKFURTER VERLAGSGRUPPE AG. ISBN 978-3-8372-1926-5
4. Ioannidi, V. (2016).  “Kleine Schulerinnerungen. Ein Kind erzählt..“. Anthologie “Sammlerstuecke des Lebens” (S. 549-553), Neue Literatur Fruehjahr 2016. August Von Goethe Literaturverlag, Frankfurt/Main-London-New York, FRANKFURTER VERLAGSGRUPPE AG. ISBN 978-3-8372-18-70-1

Διακρίσεις & Βραβεία


  • Υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών υποτροφιών για εκπόνηση Διδακτορικής διατριβής στην ειδίκευση «Ειδική Αγωγή» https://www.iky.gr/el/component/k2/item/2519-dr-vasiliki-st-ioannidi-didaktoriko-diploma-sto-antikeimeno-tis-paidagogikis-eidikefsi-eidiki-agogi-i-k-y-filosofiki-sxoli-ekpa
  • Δημοσίευση Διδακτορικής διατριβής με θέμα: «Ο θεσμός των Αν. Κ./ Ιδρυμάτων Αγωγής. Παιδαγωγική θεμελίωση και πράξη», εκδ. Αντ.Ν.Σάκκουλα, Αθήνα 2001. Βιβλιοκρισία της Καθηγ. Κ. Δ. Σπινέλλη, στο περιοδ. Ποινικός Λόγος, τχ. 5/2002, σσ. 2153-2154.
  • Μεταδιδακτορικά εκπόνηση επιστημονικής μελέτης, με θέμα: «Δυσκολίες μάθησης & Κοινωνικής προσαρμογής», υπό την αιγίδα του ΚΕΕ του ΥΠΕΠΘ, 2009.
  • Συμμετοχή στη συγγραφή κεφαλαίων σε Τιμητικούς Τόμους Καθηγητών της Φιλοσοφικής, της Νοσηλευτικής, της Ιατρικής και της Νομικής Σχολής, καθώς και σε Συλλογικά έργα (Δημοσιεύματα του Πειραματικού Σχολείου, Εγκληματολογικό Λεξικό της Νομικής Σχολής) του ΕΚΠΑ (2002-2016).
  • Πρόσκληση συμμετοχής σε διεθνείς συλλογικές εκδόσεις (FRANKFURTER VERLAGSGRUPPE AG, Frankfurt/Main-London-New York,  2015-2019).

Επαγγελματική Σταδιοδρομία


Κατά την επαγγελματική σταδιοδρομία της (2000 κ.ε.) έχει απασχοληθεί συνολικά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ως:

  • Διδάσκουσα σε προγράμματα σπουδών (ΠΠΣ & ΠΜΣ) Α.Ε.Ι. (ΕΚΠΑ, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου)
  • Επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (ΠΙ, ΥΠΕΠΘ)
  • Εκπαιδευτικό προσωπικό ως επιστημονική συνεργάτης στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΕΠΠΑΙΚ ΑΣΠΑΙΤΕ)
  • Επιστημονική Συνεργάτις του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης (ΚΕΚ) του ΕΚΠΑ
  • Εκπαιδεύτρια και Συγγραφέας Προγραμμάτων Συμπληρωματικής εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης, στα εκπαιδευτικά πεδία: «Παιδαγωγικά» και «Ειδική Αγωγή» στο E-learning του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του ΕΚΠΑ
  • ΣΕΠ ΕΑΠ, Καθηγήτρια-Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής Ελλληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
  • ΣΕΠ ΕΑΠ, Καθηγήτρια-Σύμβουλος "Παιδαγωγικής και Διδακτικής" Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
  • Ακαδημαϊκό Προσωπικό Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών, University of Nicosia
  • Συνεργαζόμενο Ακαδημαϊκό Προσωπικό Σχολής Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Επιστημονικές Εταιρείες και Επιτροπές


Ιδιότητα μέλους σε Επιστημονικές Εταιρείες και Επιστημονικά Δίκτυα:

  • Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (ΠΕΕ)
  • Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος (ΕΕΠΕ)
  • Ελληνική Εταιρεία Εγκληματολογίας (ΕΕΕ)
  • Ελληνική Εταιρία Προαγωγής και Αγωγής της Υγείας (ΕΕΠΑΥ)
  • Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων (ΕΕΦ)
  • Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΕΕΕΕ)
  • Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΔΑΕ)
  • Eurlyaid - The European Association on Early Childhood Intervention (EAECI)
  • International Society on Early Intervention (ISEI)
  • Φίλος της Ελληνικής Εταιρείας για τις Νευροεπιστήμες (ΕΕΝ)
  • Συμμετοχή σε επιτροπές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές, διοικητικές, συντακτικές, εποπτεία ερευνητικών εργασιών, κ.λπ.) (2000- )
  • Member of ÖGKJP-Sektion Klinische Pädagogik

Λάβε στο email σου τις πιο έγκυρες αναλύσεις!

Κάνε εγγραφή στο newsletter

Συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.