Δημήτρης Καλογιάννης

Δρ. Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης | Επιστημονικός Συνεργάτης E-Learning ΕΚΠΑ

Ο Δημήτρης Καλογιάννης σπούδασε Κλασσική Φιλολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει ολοκληρώσει πρωτεύσας δύο μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στο ίδιο Πανεπιστήμιο, το πρώτο με ειδίκευση στη Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης (Τμήμα ΦΠΨ) και το δεύτερο με ειδίκευση στη Συγκριτική Παιδαγωγική και σε ζητήματα ποιότητας στην Εκπαίδευση (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης). Είναι διδάκτορας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο πεδίο της Οργάνωσης και της Διοίκησης της Εκπαίδευσης.

Δημοσιεύει επιστημονικά άρθρα σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και έχει ανακοινώσει επιστημονικές του μελέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται κυρίως σε ζητήματα επιλογής, επαγγελματικής ανάπτυξης και επαγγελματικής ειδημοσύνης της σχολικής ηγεσίας.

Συμμετέχει ως μέλος σε επιστημονικές εταιρείες, ενώ έχει ιδρύσει σύλλογο με την επωνυμία «Ένωση Πτυχιούχων Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών: Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης».

Εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Λύκεια και παράλληλα διδάσκει σε μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Έχει συγγράψει τα έργα: «Η σχολική ηγεσία και η επαγγελματική της ανάπτυξη στο σχολικό περιβάλλον. Διεθνείς εξελίξεις» (Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα, 2014), «Η επιλογή της σχολικής ηγεσίας: Διαδικασίες, μέθοδοι και προκλήσεις» (Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα, 2013), "Managerial globalization - New Public Management. The context of educational management and leadership" (Monograph. European Public Law Organization, Athens, σε συνεργασία με Κ. Φασούλη, 2013).

Βιβλία

Σπουδές & Εξειδίκευση


  • 2015 Διδακτορική διατριβή: "Επαγγελματισμός, επαγγελματικοποίηση και επαγγελματικές ικανότητες της σχολικής ηγεσίας. Τάσεις, θεσμικές διαστάσεις, χαρακτηριστικά και προοπτικές στη διεθνή και την ελληνική πραγματικότητα", Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
  • 2013 ΠΜΣ: "Συγκριτική Παιδαγωγική με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας στην Εκπαίδευση", Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
  • 1999 ΠΜΣ: "Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης", Τμήμα ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ
  • 1994 Πτυχίο Φιλολογίας - Κατεύθυνση Κλασσική, Τμήμα Φιλολογίας, ΕΚΠΑ

Συμμετοχή σε Εντατικά ΠΜΣ στο Εξωτερικό (IP Erasmus):

  • 2010-2011 Συγκριτική Παιδαγωγική (Erasmus Intensive Programme, 2010-2011), Πανεπιστήμιο της Uppsala, Σουηδία, Τμήμα Εκπαίδευσης (Department of Education): Education for Democratic Citi-zenship - Dealing with the challenges of multicultural society
  • 2009-2010 Συγκριτική Παιδαγωγική (Erasmus Intensive Programme, 2009-2010), Πανεπιστήμιο της Leuven, Βέλγιο, Κέντρο για την Έρευνα στη Δια Βίου Μάθηση, Τμήμα Εκπαίδευσης: Education for Democrat-ic Citizenship - Dealing with the challenges of multicultural society

Παρακολούθηση Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης:

  • Διαδραστική Επιμορφωτική Δράση "Teachers4Europe 2015-2016" (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Υποστήριξη Υπουργείου Παιδείας και Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Έρευνας, Ανάπτυξης και Διαπανεπιστημιακής Συνεργασίας Πανεπιστημίου Πειραιά
  • Εκπαιδευτικό αντικείμενο: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Πρόγραμμα Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης με τη χρήση Καινοτόμων Μεθόδων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης ΕΚΠΑ (2013-2014)
  • Εκπαιδευτικό αντικειμένου: Ανάπτυξη βασικών εργασιακών ικανοτήτων (Key Skills), Πρόγραμμα Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης με τη χρήση Καινοτόμων Μεθόδων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης ΕΚΠΑ (2013)
  • Πρόγραμμα ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης: Encouraging creative thinking, Πράγα (Τσεχία) (2012)

Διδακτορικό & Ερευνητικό Έργο


Ερευνητικές Εργασίες:

  • Ποσοτική και ποιοτική ανάλυση ορισμών διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας
  • Κοινωνικογνωστικές θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές εφαρμογές τους
  • Σκοποί και στόχοι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση.
  • Συγκριτική μελέτη του δημόσιου λόγου για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση κατά την περίοδο 1963-1965.
  • Ευρωπαϊκή πολιτειότητα και εκπαίδευση: Αλληλοπεριχώρηση ή δυνητική ασυμβατότητα;
  • Ίδρυση Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: Εμπλεκόμενοι και επιχειρηματολογία. Περίοδος 1964-1965

Δημοσιεύσεις & Ανακοινώσεις


Συγγράμματα:

  • Καλογιάννης, Δ., (2016). Ο διευθυντής σχολικής μονάδας σε τροχιά επαγγελματικοποίησης. Λόγοι και τρόποι θέσμισης ενός νέου επαγγέλματος. Αθήνα: Γρηγόρης. ISBN: 978-960-333-989-2
  • Καλογιάννης, Δ., (2014). Η σχολική ηγεσία και η επαγγελματική της ανάπτυξη στο σύγχρονο περιβάλλον. Διεθνείς εξελίξεις, παρεχόμενα προγράμματα και στοιχεία ποιότητας. Αθήνα: Γρηγόρης. ISBN: 978-960-333-817-8
  • Καλογιάννης, Δ., (2013). Η επιλογή της σχολικής ηγεσίας. Διαδικασίες, μέθοδοι και προκλήσεις. Αθήνα: Γρηγόρης. ISBN: 978-960-333-795-9
  • Fassoulis, K., & Kalogiannis, D. (2013). Managerial globalization - New Public Management. The context of educational management and leadership. Monogragh. Athens: European Public Law Organization. ISBN: 978-960-87611-3-1

Συμμετοχή σε Συλλογικές Εκδόσεις:

  • Καλογιάννης, Δ. (2016). Ευρωπαϊκή πολιτειότητα και Εκπαίδευση: Δύο στρατηγικοί μηχανισμοί ευρωπαϊκής εμβάθυνσης σε δυνητική ασυμβατότητα (;). Στο Κ. Φασούλης, Γ. Ρουσσάκης, Α. Σαμαρά, Ε. Φυριππής & Γ. Πασάς, (Επιμ.). Ανιχνεύοντας το εκπαιδευτικό τοπίο. Τιμητικός Τόμος για τον Καθηγητή Δημήτρη Μ. Ματθαίου. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση, 121-140
  • Φασούλης, Κ., Ηλιοφώτου, Μ., & Καλογιάννης, Δ. (2014). Θεωρητικά δεδομένα και ερευνητικά αποτελέσματα για τις μορφές ηγεσίας και τις επιδράσεις τους στη σχολική εκπαίδευση. Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, 22, 9-29
  • Καλογιάννης, Δ. (2013). Η ιδιότητα του πολίτη από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη ευρωπαϊκή εκδοχή της: Ιστορική εξέλιξη, χωροχρονικές εκφάνσεις και συνοδευτικές αξίες. Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης, 41, 140-164
  • Καλογιάννης, Δ. (1995α). Πλουτάρχου "Περί Παίδων Αγωγής". Ελληνοχριστιανική Αγωγή, 423, 209-215
  • Καλογιάννης, Δ. (1995β). Πλουτάρχου "Περί Παίδων Αγωγής". Ελληνοχριστιανική Αγωγή, 424, 235-241

Διακρίσεις & Βραβεία


  • 2013 Αποφοίτηση με γενική σειρά κατάταξης 1ος μεταξύ 94 αποφοίτων των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ και 1ος μεταξύ 572 αποφοίτων κατά τα τέσσερα τελευταία ακαδημαϊκά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014)
  • 2012 Διεθνής υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης: Encouraging creative thinking, Πράγα (Τσεχία)
  • 2009 Εισαγωγή με γενική σειρά κατάταξης 1ος μετά από γραπτές εξετάσεις στο ΠΜΣ: Συγκριτική Παιδαγωγική με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας στην Εκπαίδευση, ΕΚΠΑ
  • 1998 Σειρά αποφοίτησης 5ος από τη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών Πεζικού σε σύνολο 131 αποφοιτησάντων
  • 1995 Εισαγωγή με γενική σειρά κατάταξης 1ος μετά από γραπτές εξετάσεις στο ΠΜΣ: Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης της Φιλοσοφικής Σχολής, ΕΚΠΑ

Επαγγελματική Σταδιοδρομία


  • 2015-2016 Διδασκαλία στο ΠΜΣ "Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα", Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, ΠΑΠΕΙ
  • 2015-2016 Διδακτική υποστήριξη, Πρόγραμμα E-Learning "Αποτελεσματικοί Σχολικοί Ηγέτες και Βέλτιστες Πρακτικές", Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης, ΕΚΠΑ (μαθήματα: 1. Μοντέλα Σχολικής Ηγεσίας, 2. Η Επαγγελματική Τεχνογνωσία των Επιτυχημένων Σχολικών Ηγετών, 3. Οι Βέλτιστες Πρακτικές των Σχολικών Ηγετών)
  • 2014-2016 Διδακτική υποστήριξη, Πρόγραμμα E-Learning "Διοικητική Τεχνογνωσία και Σχολική Ηγεσία", Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης, ΕΚΠΑ (μαθήματα: 1. Επαγγελματισμός και Επαγγελματικοποίηση της Θέσης του Διευθυντή, 2. Επιτυχημένη Σχολική Ηγεσία: Η Χαρτογράφηση, 3. Η Επαγγελματική Τεχνογνωσία των Επιτυχημένων Σχολικών Ηγετών, 4. Ο Διευθυντής Σχολικής Μονάδας στην Ελληνική Πραγματικότητα)
  • 2001-2016 Καθηγητής φιλολογικών μαθημάτων στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Λύκεια Εκάλης
  • 2000-2002 Φροντιστηριακή διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων, Εκπαιδευτικοί οργανισμοί: Πύργος Αθηνών, Προοπτική, Ειρμός
  • 2000-2001 Καθηγητής, Στρατιωτική Σχολή Ικάρων (ΣΙ ΣΜΑΕΚ, Τμήμα Ιπταμένων), Διδασκαλία: Λογοτεχνία (Αρχαία Ελληνική Γραμματεία) και Φιλοσοφία
  • Επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστηρίου Συγκριτικής Παιδαγωγικής, Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Επικοινωνίας (ΕΣΠΑΙΔΕΠΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος ΔΕ, ΕΚΠΑ (Διευθυντής Εργαστηρίου: Κωνσταντίνος Φασούλης, Καθηγητής Διοίκησης της Εκπαίδευσης και Διαχείρισης του Αν-θρώπινου Δυναμικού)

Επιστημονικές Εταιρείες και Επιτροπές


  • Τακτικό μέλος της Επιστημονικής Εταιρείας Οργάνωσης και Διοίκησης τής Εκπαίδευσης (ΕΟΔΕ)
  • Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Συγκριτικής και Διεθνούς Εκπαίδευσης
  • Μέλος της Ελληνικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων

Λάβε στο email σου τις πιο έγκυρες αναλύσεις!

Κάνε εγγραφή στο newsletter

Συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.