Βιβλία:
- Μπαμπάλης Θ. Από την αγωγή στην εκπαίδευση: Επισημάνσεις στην εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης. Αθήνα, εκδόσεις Διάδραση (2014)
- Μπαμπάλης, Θ. Η ζωή στη σχολική τάξη, β’ έκδοση. Αθήνα, εκδόσεις Διάδραση (2011)
- Μπαμπάλης, Θ. Παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών: Βοηθώντας στη σχολική προσαρμογή τους, β’ έκδοση. Αθήνα, εκδόσεις Διάδραση (2011)
- Μπαμπάλης, Θ. Η κοινωνικοποίηση του παιδιού στη σχολική τάξη - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, β’ έκδοση. Αθήνα, εκδόσεις Διάδραση (2011)
- Ξανθάκου Γ., Σταύρου Νεκ., Μπαμπάλης Θ., Καΐλα Μ. Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο σχολείο και την κοινωνία. Αθήνα, εκδόσεις Διάδραση (2012)
- Τσιπλητάρης Α.Φ., Μπαμπάλης Θ. Δέκα παραδείγματα μεθοδολογίας επιστημονικής έρευνας. Από τη θεωρία στην πράξη, β’ έκδοση. Αθήνα, εκδόσεις Διάδραση (2011)
Κεφαλαία σε διεθνείς και ελληνικούς συλλογικούς τόμους:
- Μπαμπάλης Θ. Διαστάσεις του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας των μονογονεϊκών οικογενειών και των παιδιών τους στην Ελλάδα. Δ. Δασκαλάκης Οι κοινωνικές επιστήμες και η υφιστάμενη κρίση (σσ. 459-489) Αθήνα, εκδόσεις Παπαζήση (2013)
- Μπαμπάλης Θ., Μανιάτης Π. Ενδυναμώνοντας τις ταυτότητες στην πολυπολιτισμική σχολική τάξη: Επικοινωνία, κοινωνική αλληλεπίδραση και διαπολιτισμική εκπαίδευση. Π. Αγγελίδης & Χ. Χατζησωτηρίου Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση: Θεωρητικές προσεγγίσεις, πολιτικές πεποιθήσεις και παιδαγωγικές πρακτικές (σσ. 63-103) Αθήνα, εκδόσεις Διάδραση (2013)
- Μπαμπάλης Θ., Κιρκιγιάννη Φ. Σχέση σχολείου – οικογένειας: ο ρόλος του διευθυντή. Α. Κοντάκος & Φ. Καλαβάσης Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού: Διαχείριση Κρίσεων και Διακυβέρνηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, τ. 5 (σσ. 188-221). Πανεπιστήμιο Αιγαίου (2011)
- Μπαμπάλης Θ., Βλαχαντώνη Μ. Σχολείο και μονογονεϊκές οικογένειες, εκπαιδευτική και κοινωνική διάσταση: Το παράδειγμα των νέων βιβλίων Γλώσσας και Ανθολογίου του Δημοτικού Σχολείου. Πραγματικότητα και προοπτικές. Φ. Καλαβάσης, Α. Κοντάκος Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού: Αλλαγή και διακυβέρνηση εκπαιδευτικών συστημάτων, τ.3 (σσ. 345-380). Πανεπιστήμιο Αιγαίου (2009)
- Babalis Th., Stavrou N. The role of climate in a classroom context in Greek Primary and Secondary Education (p. 177-196) Nova Publishers (2009)
- Μπαμπάλης Θ., Τσώλη K., Σταύρου N. Σχέση Συναισθηματικής Νοημοσύνης και ακαδημαϊκής επίδοσης μαθητών του δημοτικού σχολείου. Φ. Καλαβάσης, Α. Κοντάκος Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Κοινωνικά δίκτυα και σχολική μονάδα: Γέφυρες και Νοήματα, τ.6 (σσ. 204-225) Πανεπιστήμιο Αιγαίου (2013)
- Μπαμπάλης Θ., Κιρκιγιάννη Φ. Ο ρόλος του διευθυντή στην επικοινωνία σχολείου και οικογένειας. Π. Φώκιαλη, Ν. Ανδρεαδάκης, Γ. Ξανθάκου Διεργασίες σκέψης στο σχολείο και την κοινωνία (σσ. 303-323) Σειρά: «Σύγχρονα ψυχολογικά θέματα». Αθήνα, Εκδόσεις Πεδίο (2011)
Δημοσιεύσεις σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές:
- Μπαμπάλης Θ. (2014) Η εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα προϊόν της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης της οικογένειας. Ηώς, 3(1), 49-65.
- Babalis Th., Tsoli K., Nikolopoulos V., Maniatis P. (2014) The Effect of Divorce on School Performance and Behavior in Preschool Children in Greece: An Empirical Study of Teachers’ Views. Psychology, 5(1), 20-26.
- Babalis Th. (2013) The relation of classroom climate to learning. Journal of modern education, 3(4), 287-299.
- Xanthacou Y., Babalis Th., Stavrou N. (2013) The Role of Parental Involvement in Classroom Life in Greek Primary and Secondary Education. Psychology, 4(2), 118-123.
- Xanthacou Y., Stavrou N., Babalis Th. (2013) Creativity-Innovative thinking-Tolerance in uncertainty: Views of undergraduate students in greek universities based on the faculty of their studies. Creative Education, 4(2), 143-148.
- Babalis Th., Trilianos Ath., Stavrou Nek., Koutouvela Ch., Tsoli K., Alexopoulos N. (2012) Good schooling as the outcome of the interaction between children and teachers in Greek primary school. US-China Education Review B, 2(6), 53-64.
- Babalis Th., Tsoli K., Koutouvela Ch., Stavrou N., Alexopoulos N. (2012) Quality and effectiveness in greek primary school. Elsevier, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 69, 1462-1468.
- Babalis Th., Xanthacou Y., Kaila M., Stavrou N. (2012) Research attitude and innovative-creative thinking: Differences between undergraduate male and female students. Elsevier, Procedia Social and Behavioral Sciences, 69, 1452-1461.
- Μπαμπάλης Θ. Κιρκιγιάννη Φ. (2011) Συνεργασία σχολείου και οικογένειας: Ο ρόλος του διευθυντή στην ανάπτυξη προγραμμάτων γονεϊκής εμπλοκής στο σχολείο. Επιστήμες της Αγωγής, 1, 159-174.
- Antonopoulou K., Koutrouba K., Babalis Th. (2011) Parental involvement in secondary education schools: The views of parents in Greece. Educational Studies, 37(3), 333-344.
- Babalis Th., Xanthakou Y., Papa Ch., Tsolou O. (2011) Preschool age children, divorce and adjustment: A case study in a kindergarten. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 9(3), 1403-1426.
Δημοσιεύσεις σε τόμους πρακτικών ελληνικών και διεθνών επιστημονικών συνεδρίων:
- Koutouvela, Ch., & Babalis, Th. (2016). Quality of school life and school policy. Empirical approach. In 10th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2015), 7-9 March 2015, Valencia, Spain (in press).
- Μπαμπάλης, Θ., & Καλάκου, Π. (2015) Στον ξένο τόπο, δύο φορές ξένοι: Aμφισβήτηση και Διεκδίκηση Ταυτότητας μεταξύ Ομογενών Μαθητών με βάση τη Γλώσσα και την Καταγωγή. Στο Διεθνές Συνέδριο Rethinking Language, Diversity and Education, 28-31 Μαΐου 2015, Ρόδος (υπό δημοσίευση).
- Babalis, Th., Koutouvela, Ch., & Stavrou, N. (2015). Classroom climate in greek school-primary and secondary education: Differentiations among students based on gender. In 9th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2014), 2-4 March 2015, Madrid, Spain.
- Μπαμπάλης, Θ., Καλογήρου, Τζ., & Σαμαρτζή, Ε. (2015). Η δημιουργική σκέψη μέσα από τα διδακτικά εγχειρίδια της νεοελληνικής γλώσσας: Η περίπτωση των Στ’ δημοτικού και Α’ γυμνασίου. Στο Σ. Γεωργίου (Επιμ.). Η ψυχολογία στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας (σσ. 405-406, Βιβλίο Περιλήψεων), Λευκωσία, Κύπρος.
- Babalis, Th., Tsoli, K., Koutouvela, Ch., Stavrou, N., & Konsolas, M. (2014). Classroom life in greek primary school in the period of crisis. In 8th International Technology, Education and Development Conference (INTED2014), 10-12 March 2014, Valencia, Spain.
- Babalis, Th., & Koutouvela, Ch. (2013). Conjunction of effectiveness and quality in education. In 6th International Conference of Education, Research and Innovation, 18-20 November 2013, Seville, Spain. Πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή.
- Μπαμπάλης, Θ., Κουτούβελα, Χ., Τσώλη, Κ., Αλεξόπουλος, Ν., & Σταύρου, Ν. (2012). Το κλίμα της σχολικής τάξης ως παράγοντας ποιότητας και αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Αλληλεπίδραση δασκάλου-μαθητή. Στο Α. Τριλιανός, Γ. Κουτρομάνος, & Ν. Αλεξόπουλος (Επιμ.) Η ποιότητα στην εκπαίδευση: Τάσεις και Προοπτικές (σσ. 576-587), τ. Β’, Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Αθήνα, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ.