ΤΕΛΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
Τα Τέλεια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) δεν είναι τα ΤΕΙ που γνωρίζατε, παρά την ομοιότητα των αρχικών τους. Μην παραμένετε στις παλαιές, αναχρονιστικές δομές εκπαίδευσης, δεν υπάρχουν πια ΑΕΙ και ΤΕΙ, προχωρούμε, επιτέλους, στην ισοτιμία των πάντων για την καλύτερη και δημοκρατική εκπαίδευση των νέων.
Και θα προχωρήσουμε και στην κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων έτσι ώστε οι υποψήφιοι να επιλέγουν μόνοι τους τον δρόμο τους, όταν βρεθούν εντός του σύγχρονου λαβύρινθου των Τέλειων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Το οξύμωρο, βέβαια, της ιστορικής αυτής μεταρρύθμισης είναι ότι “πανεπιστημιοποιεί” τα ΤΕΙ, καταργώντας συγχρόνως ουσιαστικά την Τεχνολογική Εκπαίδευση. Ο τίτλος όμως, του «σύγχρονου Πανεπιστημίου» είναι αρκετός για να ικανοποιεί τους υποψήφιους. Όλα, μα όλα τα Ιδρύματα μετατρέπονται σε … Τέλεια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ας μου επιτραπεί η επινόηση αυτής της ονομασίας) ακόμη και το Διεθνές Πανεπιστήμιο και το ΕΑΠ.
Πρόσφατα, λοιπόν, αποφασίστηκε η ίδρυση του… ιδρυθέντος το 2005 (Ν.3391) Διεθνούς Πανεπιστημίου με νέα σύνθεση προκειμένου, ως φαίνεται, να συγχωνευθούν σε αυτό Τμήματα των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Και το «νέο μεγάλο Πανεπιστήμιο με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον», όπως χαρακτηρίστηκε από τους δημιουργούς του, θα πάρει τη θέση ενός Πανεπιστημίου αναγνωρισμένου και διεθνώς επιτυχημένου. Ας θυμηθούμε ότι λειτουργεί υποδειγματικά πάνω από δέκα χρόνια στη Θεσσαλονίκη με καθηγητές διεθνούς φήμης από όλο τον κόσμο, παρέχοντας μαθήματα στην Αγγλική σε μεγάλο αριθμό Ελλήνων και ξένων φοιτητών. Εξάλλου, έχει αναγνωριστεί η εντυπωσιακή ποιότητα του ερευνητικού του έργου υπό την καθοδήγηση του προέδρου του καταξιωμένου καθηγητή στο City University Κώστα Γραμμένου, ο οποίος αρνήθηκε τη μετατροπή του Διεθνούς Πανεπιστημίου σε Πανεπιστήμιο αμφιβόλου αξίας, και παραιτήθηκε.
Παράλληλα, αναστάτωση έχει προκαλέσει η… εκκολαπτόμενη μεταμόρφωση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Στα είκοσι χρόνια λειτουργίας του, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέδειξε τη σημασία της αποστολής της δίνοντας τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε χιλιάδες φοιτητές διαφορετικών ηλικιών και προσόντων, που δεν ευτύχησαν να σπουδάσουν σε συμβατικό Πανεπιστήμιο.
Όπως σε όλα τα Ανοικτά Πανεπιστήμια του κόσμου η ακαδημαϊκή και διοικητική δομή δεν συγκλίνει με εκείνη των συμβατικών Πανεπιστημίων. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι ο μηχανισμός της συγχώνευσης βλάπτει σοβαρά την υγεία του ΕΑΠ. Επιτέλους, λίγος φραγμός στην… έμπνευση των πολιτικών!
Για τις παραπάνω μεταμορφώσεις δεν χρειάζεται ΑΔΙΠ, δεν χρειάζονται εισηγήσεις των Ιδρυμάτων, γιατί μια τέτοια έμπνευση δεν πρέπει να αντιμετωπίσει φραγμούς και μιζέρια απόψεων και αντιθέσεων. Έτσι, όταν το μεγαλόπνοο σχέδιο ολοκληρωθεί με διαδικασία αστραπή, ουδείς πλέον θα μπορεί να παρέμβει και να αλλάξει το status!
Τα ΤΕΛΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ φιλοδοξούν να αποτελέσουν το πρότυπο για τη μελλοντική ανώτατη εκπαίδευση ολοκλήρου της Ευρώπης!
Στέλλα Πριόβολου, Ομ. Καθηγήτρια
Ειδική Γραμματέας του Σώματος Ομοτίμων Καθηγητών του Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα Το Βήμα, 10 Μαρτίου 2019
* Κάθε κείμενο που δημοσιεύεται στο InDeep Analysis εκφράζει και βαραίνει αποκλειστικά τον συντάκτη του. Οι αναλύσεις που δημοσιεύονται δεν συνιστούν συμβουλές για οποιουδήποτε είδους δραστηριότητα. Το InDeep Analysis δεν δεσμεύεται από τις πληροφορίες, τις απόψεις και τις αναλύσεις που δημοσιεύονται στην ψηφιακή πλατφόρμα του, και δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη για αυτές.
Online διαδραστική πλατφόρμα προβολής του πολιτισμού των Ελλήνων σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μπες στο www.act4Greece.gr Επίλεξε τη ∆ράση YOU GO CULTURE
Κάνε τη δωρεά σου με ένα κλικ στο
ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΩή με απ’ ευθείας κατάθεση ή μέσω internet, phone και mobile banking.
Πρόγραμμα Crowdfunding
Εξειδικευμένη γνώση με το κύρος του Πανεπιστημίου Αθηνών
Βιβλία & Συμμετοχή σε Συλλογικές Εκδόσεις
- 1 από 3
- ›
Σχετικά άρθρα
- 1 από 11
- ›
Συνεντεύξεις
Συνεντεύξεις: |