Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η καινοτόμος Δράση "Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με τη Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης" από το Ε-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. σε συνεργασία με την Δ.ΥΠ.Α.!

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Δράση "Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με τη Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης", η οποία εισήγαγε για πρώτη φορά στη χώρα μας τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης ανέργων. Στο πλαίσιο της Δράσης, υιοθετήθηκε μια καινοτόμος προσέγγιση που περιελάμβανε την ανίχνευση ατομικών αναγκών και τη διαμόρφωση προγραμμάτων επιμόρφωσης που ανταποκρίθηκαν με ακρίβεια στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των συμμετεχόντων.

Συνοπτικά στοιχεία της Δράσης

  • Συμμετοχή 100 ωφελούμενων ανέργων και 8 επιλαχόντων σε 54 εκπαιδευτικά αντικείμενα.
  • Το 80% των συμμετεχόντων επέλεξε προσωποποιημένα προγράμματα, ενώ το 20% παρακολούθησε ήδη διαθέσιμα προγράμματα e-learning.
  • Η διάρκεια των προγραμμάτων κυμάνθηκε από 100 έως 210 ώρες επιμόρφωσης.
  • Η Δράση χρηματοδοτήθηκε από ίδια κεφάλαια της Δ.ΥΠ.Α.

Κύρια Χαρακτηριστικά και Καινοτομία

Η Δράση εστίασε στην προσωποποιημένη επιμόρφωση με την αρωγή της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία συνέβαλε στη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Ειδικότερα, η προσαρμογή του μαθησιακού περιεχομένου στις εξατομικευμένες ανάγκες των συμμετεχόντων οδήγησε σε σημαντική αύξηση της δέσμευσής τους, όπως πιστοποιείται από το γεγονός ότι οι 100 ωφελούμενοι ολοκλήρωσαν επιτυχώς τα Προγράμματά τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο μέσος όρος του ποσοστού διακοπής / αποχώρησης από την εκπαιδευτική διαδικασία σε αντίστοιχα προγραμμάτα ανέρχεται σε 20%.

Το μοντέλο Προσωποποιημένης Επιμόρφωσης με την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης επιδρά σημαντικά στην εκπαίδευση, διευκολύνοντας την προσαρμογή του μαθησιακού περιεχομένου στις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών. Αυτή η διαδικασία εξατομίκευσης ενισχύει την αποτελεσματικότητα της μάθησης, προάγοντας την αποτελεσματικότερη αφομοίωση της γνώσης και συμβάλλει στη δέσμευση των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η υλοποίηση της Δράσης κατέστη δυνατή λόγω:
α) Του ευρέως φάσματος Επιμορφωτικού Υλικού που διαθέτει το E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., γεγονός που του επιτρέπει να ανταποκρίνεται στις επιμέρους επιμορφωτικές ανάγκες των συμμετεχόντων και
β) του υψηλού τεχνολογικού και ψηφιακού επιπέδου τεχνογνωσίας και λειτουργίας του E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., το οποίο διασφαλίζει την αποτελεσματική προσαρμογή στις απαιτήσεις της σύγχρονης ψηφιοποιημένης εκπαίδευσης.

Δημογραφική Ανάλυση Συμμετεχόντων

  • Φύλο: 60% γυναίκες, 40% άνδρες.
  • Ηλικιακή Κατανομή: 69% ηλικίας 18-44 ετών, 31% ηλικίας 45-60 ετών.
  • Εκπαιδευτικό Επίπεδο: 73% απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, 27% απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οφέλη της Δράσης

  • Για τους συμμετέχοντες:
    Επαγγελματική κατάρτιση που ενισχύει, εκσυγχρονίζει ή αναβαθμίζει τις υπάρχουσες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες που έχουν αποκτηθεί μέσω τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και επαγγελματικής εμπειρίας. Σκοπός είναι η ένταξη στην αγορά εργασίας, η διασφάλιση της θέσης εργασίας και η επαγγελματική και προσωπική ανέλιξη. Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων και απόκτηση νέων δεξιοτήτων που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
  • Για την Ελληνική Οικονομία:
    Ενίσχυση της διασύνδεσης μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας.

Εκπαιδευτική και Επιστημονική Αξιολόγηση

Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν πολύ θετικά τη Δράση ως προς την οργάνωση, το περιεχόμενο και την ευελιξία, ενώ υπογράμμισαν τη σημασία της εξατομικευμένης εκπαίδευσης στην απόκτηση κρίσιμων δεξιοτήτων και γνώσεων. Οι επιδόσεις στις εξετάσεις υπήρξαν αισθητά υψηλότερες σε σχέση με αντίστοιχα τυπικά προγράμματα e-learning (αξιολόγηση Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών). Επιπρόσθετα, η μεγάλη πλειονότητα των συμμετεχόντων θεωρεί ότι το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα λειτούργησε πιο αποτελεσματικά στην κάλυψη των εκπαιδευτικών τους αναγκών, συγκριτικά με άλλα επιμορφωτικά προγράμματα που έχουν παρακολουθήσει. Το σημαντικότερο όμως στοιχείο της επιτυχίας του προγράμματος ήταν η συμμετοχή του κάθε εκπαιδευόμενου στον σχεδιασμό του προσωπικού του προγραμματος επιμόρφωσης (engagement). Αυτό συνέβαλε στην επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από όλους τους ωφελούμενους, με την πλειονότητα να παρουσιάζει εξαιρετική επίδοση.

Η επιτυχής ολοκλήρωση της Δράσης αναδεικνύει τη δυναμική της προσωποποιημένης επιμόρφωσης και της αξιοποίησης τεχνολογιών αιχμής, θέτοντας τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη παρόμοιων καινοτόμων πρωτοβουλιών, σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Δείτε εδώ το Δελτίο Τύπου της Δ.ΥΠ.Α.